معرفی 7 دستگاه در بسته بندی مواد غذایی پرمصرف

معرفی 7 دستگاه بسته بندی مواد غذایی پرمصرف

بدون دیدگاه
4.4/5 - (7 امتیاز)

به منظور بسته بندی و آماده سازی انواع مواد غذایی از دستگاه های بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. ممکن است شما نیز تا به حال در مورد بسته بندی مواد غذایی گوناگون در کشور کنجکاو شده باشید. واقعیت آن است که امروزه می توان دستگاه های بسته بندی مواد غذایی بسیار متنوعی را در بازار یافت که هر یک به منظور بسته بندی محصولی با اندازه و نوع خاص استفاده می شوند و در مقالات گذشته نیز شما را با 5 نمونه از پرکاربردترین دستگاه بسته بندی خانگی آشنا نمودیم. در این مطلب نیز ما قصد داشته پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی کشور را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

معرفی انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی

1. دستگاه سلفون کش

به منظور کشیدن نایلونی نازک و یا سلفون روی محصولات غذایی از دستگاه سلفون کش استفاده می شود. این نوع از دستگاه ها در انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار وجود دارند و صنایع گوناگون بسته به نوع نیاز خود اقدام به خرید آن ها خواهند نمود. در مقالات گذشته انواع دستگاه سلفون کش را با یکدیگر مقایسه نمودیم. نمونه ی صنعتی این دستگاه، استرچ پالت می باشد که در صنایع بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

از دستگاه سلفون کش می توان برای بسته بندی انواع مرغ، ماهی و گوشت های آماده، سبزیجات، میوه، قارچ و… استفاده نمود. این دستگاه ها به دلیل برخورداری از قیمتی پایین و اندازه ای کوچک و جمع و جور در بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها جهت بسته بندی محصولات به کار برده می شوند.
در صورت داشتن هر گونه سوالی در  زمینه دستگاه های بسته بندی و خرید آن ها کافی است از طریق شماره تماس 09125689025 با مشاورین ما ارتباط برقرار نموده و از آن ها مشاوره رایگان و تخصصی دریافت نمایید.

استرچ کش رومیزی
دستگاه سلفون کش

2. دستگاه دوخت پلاستیک

این نوع از دستگاه ها در واقع بخش بالایی و یا همان درب پاکت های پلاستیکی را به کمک حرارت و فشار دوخت می کنند. به طور معمول از این نوع دستگاه جهت بسته بندی محصولات غذایی غیر مایع و یا گرانولی و پودری ریخته شده در نایلون های پلاستیکی استفاده می شود. انواع دستگاه دوخت پلاستیک در صنایع بسته بندی دارای کاربرد متنوعی می باشند. از موارد استفاده این دستگاه می توان به دوخت کیسه‌های بزرگ مواد غذایی مانند کیسه‌های برنج و شکر یا کیسه‌های مواد شوینده پودری اشاره نمود.

دستگاه دوخت پلاستیک
دستگاه دوخت پلاستیک

3. دستگاه بسته بندی وکیوم

کارایی این دستگاه نیز تقریبا شبیه به دستگاه دوخت می باشد و تنها تفاوت میان آن ها را می توان تخلیه هوای درون محصول غذایی قبل از بستن سر آن دانست. این موضوع به تازگی و دوام هر چه بیشتر مواد غذایی کمک شایانی خواهد نمود. از این دستگاه به طور معمول برای بسته بندی مواد غذایی چون محصولات پروتئینی (ماهی، مرغ، گوشت، ژامبون، میگو و…)، خشکبار و آجیل، بعضی از میوه‌های خشک و … که تازگی آن ها بسیار مهم می باشد استفاده می شود.

دستگاه بسته بندی وکیوم
دستگاه بسته بندی وکیوم

4. دستگاه دوخت ریلی

این دستگاه های دوخت به نسبت نمونه های دوخت پلاستیک معمولی بسیار پیشرفته تر می باشند. عملیات بسته بندی با استفاده از این دستگاه ها خیلی سریع تر انجام خواهد شد و حتی عملیاتی چون تاریخ زنی و وزن کردن محصول نیز توسط خود دستگاه به صورت خودکار انجام خواهد شد. از سویی برخی از مدل های این دستگاه ها از قابلیت تزریق گاز پیش از بسته بندی برخوردار می باشند و در زمینه بسته بندی چیپس و محصولات این چنینی استفاده می شود.

دستگاه دوخت ریلی
دستگاه دوخت ریلی

5. دستگاه سیل

سیل به معنای پرس کردن و مهر و موم می باشد. دستگاه سیل قادر به محکم کردن درب ظروف پلاستیکی با استفاده از فشار و حرارت می باشد. به طور معمول این دستگاه به منظور بسته بندی بستنی و آبمیوه و دیگر محصولات غذایی ریخته شده در درون ظروف یک بار مصرف مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از انواع دستگاه بسته بندی سیل وکیوم نظیر دستگاه سیل القایی، رومیزی و ریلی کارایی خاص خود را دارند. روکشی که در اکثر قوطی های کرم آرایشی و بهداشتی پیش از دربندی قرار می گیرد نیز با دستگاه سیل گذاشته می شود. از دیگر موارد استفاده از دستگاه  سیل می توان به بسته بندی مواد غذایی نظیر پنیر، خامه، برخی از آبمیوه ها و… اشاره نمود.

دستگاه سیل
دستگاه سیل

6. دستگاه شیرینگ

دستگاه شیرینگ پک یا شرینک در واقع برگرفته از کلمه انگلیسی shrink و به معنای کشیده شدن می باشد. در این دستگاه به کمک حرارت موجود در کوره های بسته بندی کارتن ها و محصولات با استفاده از نایلونی نازک به نام نایلون شیرینگ بسته بندی خواهند شد. از آن جایی که در این دستگاه نایلون با استفاده از حرارت کشیده می شود محصولات با فشار در کنار هم قرار خواهند گرفت و از این رو راحت تر می توان آن ها را حمل نمود. از موارد استفاده از دستگاه شیرینگ می توان به بسته بندی پک بطری‌های نوشابه و آب معدنی، شانه تخم مرغ و محصولات این چنینی اشاره نمود.

مطالعه بیشتر : شیرینگ پک چیست؟
دستگاه شیرینک
دستگاه شرینک

7. دستگاه بسته بندی سلفون از زیر و رو

این دستگاه در واقع از چهار نقطه دوخت برخوردار می باشد و هر یک به صورت مجزا جای گذاری شده اند. سرعت بسته بندی بالا را می توان نقطه قوت این دستگاه به شمار آورد. این دستگاه در صنایع گوناگون به کار گرفته می شود و در کارخانه ها و تولیدی های بزرگ جهت بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود. از موارد استفاده از این دستگاه می توان به انواع نان، لواشک، بستی، کیک و کلوچه، قطعات و لوازم پزشکی، تنباکو و … اشاره نمود.

دستگاه بسته بندی سلفون از زیر و رو
دستگاه بسته بندی سلفون از زیر و رو

برخی از مزایای به کار گیری دستگاه های بسته بندی مواد غذایی

  • بسته بندی یک محصول به نوعی بیانگر محصول درون بسته بندی می باشد. هر چه برای محصول از بسته بندی بهتر و جذاب تری استفاده شود به همران میزان افزایش فروش محصول رخ خواهد داد. به کارگیری دستگاه بسته بندی صحیح نیز به فروش هر چه بیشتر محصولات غذایی منجر می گردد. در واقع بایستی در انتخاب نوع بسته بندی محصولات دقت زیادی شود.
  • دستگاه های بسته بندی مواد غذایی باعث راحتی کار شما در صنایع گوناگون خواهد شد. دستگاه های مختلف بسته بندی محصولات را به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بسته بندی و برای ارسال به بازار آماده خواهند ساخت. استفاده از این دستگاه ها باعث خواهد شد که شما موفق به بسته بندی محصولات زیادی در کمترین زمان و با حداقل نیروی کاری گردید و این موضوع سود بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
  • به طور معمول مصرف انرژی مدل های گوناگون پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی کاملا پایین می باشد و هزینه های مصرف نیز در نتیجه استفاده از آن ها کاهش خواهد یافت.
برچسب ها :
استرچشیرینگ

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب