راهکارهایی برای انتخاب یک بسته بندی مناسب برای محصول

بدون دیدگاه
5/5 - (3 امتیاز)

انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول خود

در انتخاب بسته بندی با مواد مناسب برای محصول، به نوعی می توان گفت جزئیات نقش مهمی را برعهده خواهند داشت. بسته بندی محصول را نیز می توان یکی از فاکتورهای اصلی در زمینه موفقیت تولید یک محصول به شمار آورد. انتخاب بسته بندی مناسب مزایایی چون ایجاد مصرف کننده، حفظ محصول در حمل و نقل و نیز حفظ تازگی محصول به ویژه در رابطه با بسته بندی صنایع غذایی را به همراه خواهد داشت. زمانی که محصول شما بر روی قفسه فروشگاه قرار دارد مصرف کننده به دلیل جذابیت بسته بندی و نیز برند مشخص آن نسبت به خرید از خود تمایل نشان می دهد و وقتی که محصول را در دستان خود گرفت، کیفیت بسته بندی خود را نشان می دهد.  

در واقع باید این نکته را عنوان کنیم که بسته بندی اشتباه ممکن است سودآوری شما را تهدید کند. بهترین گزینه در زمینه طراحی بسته بندی در نظرگیری طراحی شفاف و همراه با نام تجاری برای محصول می باشد. رعایت این موضوع به شما کمک خواهد نمود که نتیجه دلخواهی را از بسته بندی محصول خود دریافت نمایید. در ادامه نکاتی آورده شده است که توجه به آن ها به شما کمک خواهد نمود که بسته بندی مناسبی را برای محصول خود انتخاب نمایید تا محصول شما به راحتی نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

مشخص کردن بودجه در انتخاب بسته بندی مناسب

پیش از هر کاری بودجه مشخصی را برای این کار تعیین کنید

پیش از هر کاری و در واقع قبل از آغاز کار احداث خط بسته بندی، شما باید تعیین کنید که برای این کار چه مقدار بودجه دارید. با تعیین بودجه به خوبی می توانید تصمیم بگیرید که برای بسته بندی محصول به سراغ چه نوع موادی بروید و البته برای جذاب تر شدن بسته بندی به کمی خلاقیت نیز نیاز خواهید داشت. در نگاه مصرف کنندگان موادی چون شیشه و الیاف طبیعی بسیار زیبا و جذاب می باشند. اما متاسفانه این دسته از مواد تقریبا گران قیمت و هزینه بر خواهند بود و از سویی بسته بندی های از جنس شیشه از نظر حمل و نقل نیز با دشواری هایی همراه می باشند و مصرف کننده نیز ملزم به پرداخت هزینه بیشتر خواهد شد.

اگر چه ارزش برخی از محصولات و به ویژه محصولات غذایی برای مصرف کنندگان به قدری بالاست که قادر به پرداخت هزینه زیادی برای آن می باشند اما برای تمامی محصولات این استراتژی جوابگو نخواهد بود. در این شرایط می توان از گزینه های مناسب تر و مقرون به صرف تری استفاده نمود.

به عنوان نمونه برای مواد غذایی بهتر است از بسته بندی های کاغذی و مقوایی استفاده نمود و در واقع محصول به خوبی با مقوا و کاغذ محافظت خواهد شد و از سوی دیگر به راحتی می توان بر روی مقوا و کاغذ طراحی کرد و از خلاقیت خود برای بهتر دیده شدن محصول استفاده نمود.

به منظور بسته بندی محصول به هیچ عنوان جنس پلاستیک توصیه نمی شود چرا که زمان بسیار زیادی را برای بازیافت نیاز خواهد داشت. البته امکان استفاده از مواد بازیافتی نیز در این زمینه برای شما وجود خواهد داشت. بهره گیری از این سبک بسته بندی سبب ایجاد حس بهتری در شما و مشتری خواهد شد و مشتری را به خرید ترغیب می سازد. حفظ تعادل در زمینه بسته بندی یکی از راه های موثر برای موفقیت در پروژه و تاثیرگذاری آن می باشد و در واقع به نوعی شما بایستی ایده ای را برای بسته بندی انتخاب کنید که در آن خلاقیت و جنس انتخابی کاملا نزدیک به آن چه که باید انجام دهید باشد.

در زمان انتخاب نوع بسته بندی، حمل و نقل محصول را نیز در نظر داشته باشید

بعد از تکمیل طراحی بسته بندی و تصمیم گیری در زمینه بسته بندی، نوبت به عملی کردن بسته بندی و انجام آزمایشات لازم می باشد. هر چقدر هم طراحی جالب و خلاقانه ای را برای بسته بندی محصول خود در نظر گرفته باشید تا زمانی که عملکرد بسته بندی مطلوب نباشد و محافظت خوبی از محصول به عمل نیاید بی فایده خواهد بود. در واقع حتی اگر طراحی به گونه ای باشد که مشتری با دیدن آن احساس نیاز نماید اما از این موضوع اطمینان خاطر پیدا نکند که این بسته بندی محصول را سالم تا خانه خواهد رساند آن بسته بندی کوچکترین ارزشی نخواهد داشت.

در رابطه با محصولات بزرگ، ظریف و یا نمونه های غیر معمولی، نیاز است بسته بندی با موادی انجام شود که به خوبی از قدرت نگهداری و حمل محصول برخوردار باشد. در مورد محصولاتی که دارای عمر طولانی می باشند و برجستگی آن ها در قفسه حتی بعد از گذشت مدتی طولانی نیز امری بسیار مهم به شمار می آید باید به صورت خاصی از آن ها رسیدگی شود. ترفندهایی چون یک چاپ عالی، مانند پوشش با UV با پوشش بالا و پوشش مایع ممکن است در این زمینه چندان کار ساز نباشد و بهتر است از همان ابتدای کار سرمایه خود را صرف بسته بندی باکیفیتی نمایید تا در دراز مدت نتیجه این کار را در کسب و کار خود مشاهده نمایید. به عنوان نمونه آسیب پذیری کالا بسیار کاهش پیدا خواهد نمود. هنگامی که هزینه آسیب محصول با هزینه بسته بندی محافظتی برابری می کند بهترین کار این می باشد که به منظور تامین بودجه تولیدی و هزینه مشتریان استراتژی مطلوبی را انتخاب نمایید.

حتما به مواد و استحکام بسته بندی توجه نمایید

همان گونه که زندگی کردن در خانه ای خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک چندان مطلوب نخواهد بود برای دریافت نتیجه ای مطلوب از بسته بندی محصولات بایستی فضای مناسبی لحاظ شود. وزن بسیاری از بسته بندی های منعطف نظیر پلاستیک های شیرینک بسیار پایین می باشد و از طرفی به راحتی می توان عمل چاپ را بر روی آن ها انجام داد. هزینه حمل و نقل این دسته از محصولات نیز در مقایسه با بسته بندی های بزرگ تر و سنگین تر بسیار مقرون به صرف تر خواهد بود. همچنین استفاده از بسته بندی هایی با پلاستیک های بازیافت شده فرصتی برای جلب اعتماد مشتریان به برند خود می باشد. در حال حاضر برای بسته بندی، گزینه های انعطاف پذیری موجود می باشد که برای سهولت هر چه بیشتر حمل و نگهداری در زمان باز بودن و مرتب کردن محصولات بسیار کارآمد خواهند بود. شما می توانید برای انتخاب بهترین گزینه برای بسته بندی، تمامی موادی انعطاف پذیر را مورد تست و بررسی قرار دهید و در نهایت زیرساختی مطمئن و مطلوب برای کار خود برگزینید.

توجه به اندازه بسته بندی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد

در صورتی که برای مثال محصول شما دارای چهار اندازه مختلف می باشد شما این امکان را خواهید داشت تا با طراحی دو بسته در دو سایز مختلف که از ابعاد و طراحی مناسب برخورداری هستند کمک شایانی به کاهش هزینه ها نمایید و در واقع به جای چهار اندازه مختلف از دو سایز متفاوت استفاده کنید. این کار ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه هماهنگی خاصی را در محصولات شما به وجود خواهد آورد. البته بایستی در این زمینه به مواردی چون طراحی بودجه، حمل و نقل، مواد و طراحی بسته بندی نیز توجه شود و هر یک از آن ها در طراحی بسته بندی کلی لحاظ گردد، در واقع شما برای حفظ مخاطبان خود حتما بایستی این موارد را رعایت نمایید.

این را نیز حتما در نظر داشته باشید که در طراحی بسته بندی نوع مواد استفاده شده به نوعی بخشی از نام تجاری شما محسوب می گردد از این رو شما بایستی از مواد، طراحی و پیامی استفاده نمایید که مخاطب به خوبی بتواند با آن ارتباط برقرار نموده و به محصول شما اطمینان کند. به منظور درخواست تجدید نظر به مشتریان نیاز خواهد بود که پیش از اجرای تصمیمات بازاریابی کلیدی و نام تجاری به تحقیق بپردازید و سعی در درک آن ها نمایید. جهت یادگیری ارزش مخاطبان خود تحقیقات بازار بسیار موثر خواهد بود و به کمک این روش می توان در زمینه جفت کردن این اطلاعات با بودجه، حمل و نقل، و نیازهای پایدار و اهداف خود تصمیم گرفت. برای پی بردن به نیازهای خاص خود توصیه می شود اقدام به گوش سپردن به جمعیت شناسی کلیدی خود نمایید.

در زمینه بسته بندی، محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت

برای بسته بندی محصولا شما می توانید از مواد مختلفی استفاده نمایید و تنها مواردی چون بودجه، پایداری و شاید تخیل محدودیت هایی را به وجود آورند. از این رو بهترین کار این است که شما کلیه مواد قابل استفاده در بسته بندی را در نظر داشته و در نهایت از بین آن ها مطلوب ترین مورد را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. توصیه می شود هر بسته بندی که برای محصولات خود در نظر می گیرید مطمئن گردید که به خوبی قادر به انتقال پیام شما به مخاطب خواهد بود.

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب