نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بدون دیدگاه
5/5 - (13 امتیاز)

معرفی نایلون شیرینگ پک

پوشش های پلاستیکی شفاف مورد استفاده جهت بسته بندی در دستگاه شیرینگ پک را نایلون شیرینگ یا فیلم شیرینگ می نامند. بسته به سایز کالای مورد نظر که قرار است بسته بندی شود برشی از این لایه شفاف به دور آن پیچیده می شود و با عبور کالا از تونل حرارتی دستگاه شیرینگ پک و نیز به واسطه دستگاه خنک کننده موجود در بخش انتهایی تونل این برش دچار انقباض شده و به دور محصول غلاف می گردد. از این پوشش پلاستیکی با نام هایی چون فیلم شیرینگ ، سلفون شیرینگ پک یا نوار شیرینگ نیز یاد می شود.

انواع فیلم شیرینگ

رول های انتخاب شده در ابتدای حرارت دهی به طور معمول در انواع فیلمی، تیوبی و پاکتی موجود می باشند. در انتخاب سایز فیلم شرینگ نیز عوامل مختلفی چون جنس نایلون شرینک و مقدار حرارت کوره شرینگ پک و زمان عبوری محصول از کوره موثر بوده و بسته به قوانین موجود، کاربر باید به تمامی این موارد توجه نماید.

برای آگاهی بیشتر : شیرینگ پک چیست؟

جنس نایلون (سلفون) شرینگ

به منظور ساخت نایلون شیرینگ، از مشتقات پلی اتیلن نظیر LDPEL استفاده می شود و ضخامت آن ها تا 50 میکرون خواهد رسید. با تابش حرارت به این مواد، دچار خاصیت جمع شوندگی و پوششی شده و همین حالت خود را حفظ خواهند کرد. همان گونه که قبلا نیز گفتیم این حرارت هم از طریق عبور از یک تونل گرمایشی دستگاه شرینگ پک و هم از طریق مشعل و به شکل دستی قابل تامین خواهد بود.

نایلون شیرینگ

پلی اولفین  (polyolefin)ماده ای است که در ساخت فیلم های شیرینگ بیشترین استفاده را دارد و از لحاظ شفافیت، استحکام و انقباض در سطح مطلوبی قرار گرفته است. در زمینه تولید رول های شیرینک موادی چون  PVC و Polyethylene و Polypropylene  نیز قابل استفاده می باشند. البته بسته به این که در چه صنعتی قرار است مورد استفاده قرار گیرد ( مواد خوراکی و یا دارویی و ..) نوع آن ها متفاوت خواهد بود. با توجه به کاربرد مواد تولیدی، این رول ها به صورت یک لایه یا چند لایه انجام شده و به لحاظ میزان شفافیت نیز متفاوت می باشند.

این فیلم ها حداکثر دارای طول 1000 متر بوده و به طور معمول در شیرینگ های دستی از طول کمتری استفاده می شود.

فیلم شیرینگ پک

لیبل شیرینگ اسلیو | فیلم شیرینگ لیبل

به غیر از نایلون های شفاف شیرینگ، رول های دارای نماد و نوشته های گوناگون نیز وجود دارند. شیرینگ و چسباندن این رول ها بر روی کالا با استفاده از دستگاه لیبل شیرینگ یا دستگاه شیرینگ اسلیو انجام می گیرد و در واقع کمک می کند تا بسته بندی از حالت ساده و یکنواخت خود خارج گردد. در حال حاضر در زمینه های مختلفی از لیبل شیرینگ استفاده می شود و به طور معمول جعبه و بطری های پلاستیکی با استفاده از لیبل شیرینگ اسلیو مورد بسته بندی و شیرینگ قرار می گیرند.

به منظور چاپ این لیبل ها غالبا از فرایند فلکسو کمک گرفته می شود. این لیبل ها اگر چه با موادی نظیر PETG ، OPS  و رزین k قابل تولید هستند اما پلی وینیل کلراید رایج ترین نوع مواد در این زمینه به شمار می آید و در واقع ماده ای قابل دسترس و با قیمت بسیار مناسب شناخته می شود.

برچسب ها : شیرینگ

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب