استرچ پیچی

راهنمای بسته بندی به کمک دستگاه استرچ پالت

بدون دیدگاه
5/5 - (11 امتیاز)

تعریف پالت

پالت در واقع ساختاری صفحه ای و مسطح است که چیدمان یک یا مجموعه از کالاها بر روی آن صورت میگیرد تا به کمک آن انتقال و جابجایی محصولات توسط جک پالت یا دستگاه لیفتراک صورت بگیرد. در حال حاضر به طور معمول در اکثر کارخانه ها پس از تولید، محصولات بر روی پالت چیده می شود تا جابجایی آن ها به نقاط گوناگون صورت گیرد.

بیشتر پالت ها چوبی می باشند اما با این حال نمونه های پلاستیکی و فلزی آن ها نیز موجود می باشد. قیمت پایین تر و مصرفی بودن از دلایلی است که باعث می شود پالت های چوبی از محبوبیت بیشتری برخوردار باشند. به طور معمول قیمت بالای پالت های فلزی و چوبی موجب می شود که ارسال آن ها به صورت ودیعه ای انجام گیرد و پس از بارگیری و تخلیه مجدد به شرکت پس فرستاده شوند. استفاده وسیع از این سطوح سبب تعیین استانداردهایی از سوی سازمان ISO برای آن شده است.

پالت چوبی قابل استفاده در دستگاه استرچ پالت

اولین استفاده از پالت ها به دوره جنگ جهانی دوم باز می گردد. در آن زمان ارتش آمریکا با قرار دادن محموله های نظامی خود بر روی پالت ها شرایط انتقال هر چه راحت تر کالاها به انبارها، قطارها، هواپیماها و کشتی ها را فراهم می نمود. با این کار دیگر مشکل تخلیه و بارگیری مجدد کالاها از میان برداشته شده و در نتیجه بارگیری سریع تر انجام و نیز به نیروی کمتری نیاز بود.  

این روزها اما استفاده از پالت ها با روی کار آمدن سیستم های انبارداری بسیار گسترده تر شده است.

بیشتر بدانید : استرچ پالت چیست؟

قرارگیری محصولات بر روی دستگاه پالت پیچ

چیدمان بسته ها و جعبه های قرار گرفته بر روی پالت باید کاملا منظم باشد تا بر اثر حمل و نقل دچار ریزش و صدمه نگردند. در کل چیدمان این کالاها بایستی منظم و مطلوب انجام گردد. علاوه بر آن در زمان قرار دادن محصولات بر روی پالت باید آستانه تحمل پالت و وزن محصول مد نظر قرار داده شود. ارتفاع کالای روی پالت از مواردی است که بی توجهی به آن ریزش پالت ها را به دنبال خواهد شد.

پالت استرپ پیچی شده

پالت پیچی

بعد از آن که کالا بر روی پالت قرار گرفت حال باید آن را محکم نمود. به منظور محکم کردن کالاها بر روی پالت، راه های مختلفی وجود دارد که از بین آن ها می توان استفاده از تسمه (برای وسایل فلزی و سنگین )، طناب پیچی ( برای بستن کالاهایی با شکل های نا متقارن ) ، استفاده از رول های نایلون استرچ و شیرینگ را نام برد که بسته به نوع محصول از یکی از این روش برای مهار محصولات کمک گرفته خواهد شد. 

نایلون استرچ یا فیلم استرچ Stretch Film

پیچیدن نایلون استرچ از آن جهت که باعث می شود تا به خوبی محصولات مهار شود و همچنین به عنوان یک لایه حفاظتی عمل کند بسیار حائز اهمیت می باشد. برای نایلون استرچ پیچی می توان از روش دستی برای کارهای تکی و محدود و یا به طور خودکار توسط دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده نمود. جنس فیلم های استرچ، پی وی سی بوده و از ضخامت 25 میکرونی برخوردار می باشند و تا سه برابر قدرت کشش خواهند داشت. بعضی دیگر نیز محافظ یو وی به شمار آمده و مقاومت مطلوبی را در برابر نور خورشید از خود نشان می دهند. همچنین امکان چاپ علائم و نوشته هایی بسته به سفارش مشتری بر روی آن وجود دارد و یا حتی امکان تغییر رنگ آن ها نیز قابل انجام می باشد.

به منظور استفاده از فیلم های استرچ در دستگاه به طور معمول طول آن ها بالغ بر 1000 متر در نظر گرفته می شود. اغلب رول های مورد استفاده برای موارد دستی دارای ظرافت بیشتر و طول کمتری هستند.

بسته بندی به کمک دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت یا دستگاه پالت پیچ در زمینه مکانیزه نمودن بسته بندی پالت ها بسیار کاربردی می باشد و از این دستگاه می توان به منظور کاربری های گوناگون استفاده نمود. بعد از آن که محصول روی بستر دستگاه و در جای مشخص خود قرار گرفت لایه ی شفاف استرچ به صورت منظم دور آن پیچیده می گردد.

مزایای دستگاه استرچ پالت

بسته بندی با استفاده از دستگاه استرچ پالت مزایای زیر را به همراه دارد:

  • بسته بندی پالت ها در کمتر از یک دقیقه
  • امکان بسته بندی کالاها در هر نوع شکل و ظاهری
  • مراقبت از محصول در برابر رطوبت و خیسی
  • مراقبت در مقابل گرد و خاک
  • قیمت مناسب
  • شفاف بودن بسته بندی و امکان تشخیص کالا از زیر پوشش
بیشتر بدانید : مزیت های استفاده از دستگاه استرچ پالت

شرکت پاشا البرز صنعت در زمینه تولید و طراحی انواع این ماشین آلات بسیار موفق عمل نموده و از بین دستگاه های تولیدی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. دستگاه استرچ  رولی ( مخصوص رول های بزرگ از جمله توپ های پارچه)
  2. دستگاه استرچ فرودگاهی (مختص بسته بندی کالا و چمدان در حمل و نقل)
  3. دستگاه استرچ دروازه ای (مخصوص پالت های فوق سنگین)
  4. دستگاه استرچ پالت مرغک دار (مخصوص استرچ پیچی بسته ها با درازای زیاد)
  5. دستگاه شرینک پالت (مخصوص استرچ کردن با حرارت)
برچسب ها : استرچ

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب