ارتقا خط تولید بسته بندی

ارتقا خط تولید و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های صنعت

بدون دیدگاه
5/5 - (4 امتیاز)

یکی از راه های موثر در بهبود و افزایش میزان تولید، ارتقاء خط تولید بسته بندی می باشد. اگر شما نیز به تازگی به فکر ارتقاء بخشی از خط تولید خود افتاده اید مطمئنا بهبود ماشین آلات بسته بندی کمک زیادی به بالا رفتن میزان بهره وری و کاهش هزینه ها خواهد نمود. در ادامه ما سعی کرده ایم به بررسی 5 مورد مهم و قابل توجه در زمان ارتقاء خط بسته بندی بپردازیم که در نظرگیری آن ها خیال شما را از درست بودن مسیر انتخابی راحت خواهد ساخت. 

1. یافتن بزرگ ترین مشکل و معضل خود

به عنوان اولین قدم توصیه می شود که از مشکلات و تجربیات گذشته خود و نیز دلایل به وجود آمدن این مشکلات و راه حل آن ها  لیستی تهیه نمایید. تهیه این لیست در افزایش درآمد شما بسیار موثر خواهد بود. کوتاه یا بلند بودن لیست هیچ اهمیتی ندارد، مسئله مهم این است که به خوبی تمامی موارد شناسایی شده و راه حلی نیز برای آن ها در نظر گرفته شود.

به بررسی کامل خطوط بسته بندی و شناسایی ماشین آلات بپردازید تا به خوبی مشخص شود که در کجا بیشترین مشکل به وجود آمده است. خرابی های پی در پی و تعمیرات پرهزینه می تواند تهدید بزرگی برای سوددهی و زمان تولید محصولات شما محسوب گردد. شما باید ببینید که آیا کارهای انجام شده از سوی اپراتورهای دستگاه شما و کارگران خطی در حال تکرار می باشد؟ آیا این کارها قابل اجرا از سوی ماشین آلات اتوماتیک می باشند؟ شما می توانید به این شرایط به عنوان فرصتی طلایی به منظور بهبود کارایی و کاهش هزینه ها نگاه کنید.

به عنوان نمونه می توان به بخش بسته بندی پالت اشاره نمود. بسته بندی پالت به صورت دستی کار چندان راحتی نمی باشد و از طرفی در صورتی که کسب و کار شما روند رو به رشدی را داشته باشد، در خط تولید این بخش به منظور بهبود بهره وری و کارایی، پتانسیل بالایی را از شما طلب خواهد نمود. به طور معمول برای اتوماتیک سازی این بخش به سرمایه چندانی نیاز نخواهید داشت و کمتر از یک سال به خوبی متوجه خواهید شد که دیگر به تعداد زیادی از نیروهای انسانی احتیاجی نیست.

بیشتر بخوانید : کاهش هزینه ها با اتوماتیک کردن خط بسته بندی

پس از تهیه لیستی از مشکلات، زمان اولویت بندی آن ها فرا خواهد رسید. به کمک این کار شما می توانید به بهترین راه برای شروع بهره گیری از تکنولوژی دست پیدا کنید. متخصصین ما برای بسته بندی در چندین زمینه اقدام به ارائه راه حل نموده اند که در ادامه به بررسی موضوعات مربوطه خواهیم پرداخت.

فضای کاری

از مهم ترین مواردی که احساس نیاز به ارتقاء ماشین آلات را افزایش خواهد داد محدویت فضای خط تولید می باشد. در صورت رشد قابل ملاحظه کسب و کار شما در استفاده از ماشین آلات اتوماتیک، بی شک برای انبار محصولات به فضای بزرگ تری نیاز خواهید داشت و از طرفی به منظور ایمنی کارگران نیز به تمهیدات بیشتری احتیاج است.

شما می توانید برای حل این مشکل اقدام به تبدیل فرایندهای بسته بندی دستی به فناوری های جدید در صنعت نمایید. به طور معمول ماشین آلات به روز و جدید مزایایی چون فشردگی و کارآمدی بیشتر، نیاز به نیروی انسانی کمتر، کاهش تماس دست با محصولات و نیز به حداقل رساندن نگرانی های امنیتی ناشی از فضای محدود برای نیروی کار را به همراه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید : دستگاه شیرینگ پک دوخت از بغل، مناسب فضای کاری کوچک
تعداد نیروی کار مورد نیاز

تعداد نیروی کار مورد نیاز

به منظور سوددهی بیشتر کسب و کار، نیاز به سنجیدن تمام جوانب خواهد بود. به عنوان نمونه با کاهش نیروی انسانی مورد نیاز به طبع درآمد شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. با توجه به هزینه بر بودن به کارگیری کارکنان، کاهش تعداد آن ها می تواند یک نقطه عطف بزرگ به شمار آید.

شما می توانید خیلی زود به واسطه تولید انبوه محصول، هزینه خرید دستگاه های اتوماتیک را جبران نمایید و از طرفی خرید دستگاه ها به شما امکان تعدیل نیرو را نیز داده و در نتیجه شاهد کاهش هزینه های نیروی انسانی نیز خواهید بود. توصیه می شود هزینه های هر بخش را به صورت تخمینی برآورد نمایید و در نهایت آن را با هزینه های تقریبی ارتقاء دستگاه مقایسه نمایید. تمامی این چک لیست ها لازمه اتخاذ تصمیمی درست خواهند بود.

مشخص کردن محدوده بودجه

2. محدوده بودجه را تشخیص و شناسایی نمایید

در زمینه برنامه ریزی جهت اتوماتیک سازی دستگاه ها این بخش می تواند بسیار موثر واقع شود. رفتار ناآگاهانه و عجولانه در این زمینه باعث خواهد شد که در نهایت از مقایسه بودجه خود و قیمت ماشین آلات بسته بندی سرخورده شده و به طور کل این اقدام موثر برای بهبود کسب و کار خود را به فراموشی بسپرید.

در اولین قدم شما باید مشورتی با مدیر مسئول و در واقع مسئول تخصیص بودجه در زمینه مشکل موجود داشته  و یک برآورد هزینه در زمینه تاثیر ماشین آلات بسته بندی اتوماتیک بر میزان بهره وری خط تولید خود نمایید. در رابطه با نحوه مواجهه با مشکلات صحبت کنید تا در نهایت بتوانید برای بهبود عملکرد کلی خود سرمایه قابل قبولی را در نظر بگیرید.

در زمان شناسایی یک بودجه، بایستی فروشنده یا تامین کننده آن را نیز شناسایی نموده و مشورتی با آن ها داشته باشید. عدم توجه به این موضوع زمینه ساز انتخاب ماشینی نامتناسب با نیاز شما خواهد شد.

به منظور تصمیم گیری بهتر باید شناخت خود را در مورد نیازهای کسب و کار خود افزایش دهید.  

شناخت خواسته ها و نیازهای خود
شناخت خواسته ها و نیاز های خود

3. شناخت خواسته ها و نیازهای خود

شما باید اقدام به خریداری ماشین آلات بسته بندی جدیدی برای تامین دراز مدت نیازهای خود نمایید. در واقع باید نگاهی به سال های آینده نیز داشته باشید و مطئن گردید که دستگاه انتخابی شما حتی با وجود پیشرفت و رونق کسب و کار شما نیز به خوبی قادر به رفع نیازها و انتظارات شما خواهد بود. در واقع شما باید در این زمینه 5 تا 10 سال کاری خود را در نظر داشته باشید.

بررسی کنید که آیا در خط محصول و بازار فروش مانع یا تهدیدی برای بسته بندی شما در طی 10 سال آینده وجود دارد یا خیر؟ آیا در طی سال های آینده طراحی بسته بندی محصولات به تغییر، نیاز خواهد داشت؟ آیا برای این قبیل از تغییرات ماشین آلات شما انعطاف پذیری لازم را دارد؟

آیا برای جلب نظر مصرف کنندگان به بسته بندی خاصی نیاز می باشد؟ شما بایستی تمام تلاش خود را برای یافتن بسته بندی باکیفیت و خاص به کار بگیرید. این کار در دیده شدن نام تجاری شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود و موفقیت شما را برای رشد در بازار مصرف کننده میسرتر خواهد ساخت.

آیا طعم یا سبک های گوناگونی از محصولات مشابه در محصولات شما وجود دارد که در برنامه های نرم افزاری و طراحی دستگاه های صنعتی نیاز به تغییراتی کوچک داشته باشد؟ در صورتی که پاسخ شما به این پرسش مثبت است پس بایستی به دنبال ماشینی باشید که به شما امکان تغییر راحت سبک را بدهد و در زمینه برچسب گذاری و بسته بندی و ابعاد گوناگون انعطاف پذیر باشد.

با تعیین بزرگترین و کوچکترین ابعاد بسته بندی خود به راحتی می توانید دستگاهی را انتخاب نمایید که به صورت مداوم قادر به بسته بندی محصولات شما در اندازه های مورد نظر باشد. شناسایی هر چه بهتر نیازها به تصمیم گیری موثرتر خواهد انجامید.

صحبت با تامین کننده
صحبت با تامین کننده در مورد کسب و کار

4. صحبت با تامین کننده به منظور درک هر چه بهتر کسب و کار شما

بهتر است تا می توانید در مورد تولید فعلی و کسب و کار خود اطلاعات کاملی را در اختیار تولیدکنندگان ماشین آلات بسته بندی قرار دهید. هر چه اطلاعات تامین کننده در مورد کار شما بیشتر باشد بهتر می تواند به شما در زمینه ارتقاء ماشین آلات مشاوره دهد و در واقع بسته به شرایط شما راهنمایی خواهد نمود تا موفق به کسب بیشترین میزان سود سرمایه گذاری گردید.

به منظور پیدا کردن تامین کننده ای مناسب نیز نیاز است که لیستی از کلیه مشکلات خود تهیه نمایید و در نهایت آن ها را اولویت بندی کنید. پس از آن جلسه ای با تیم مشاوره آن ها ترتیب داده و به پرسش های آن به صورت دقیق و کامل پاسخ دهید. در صورت احساس عدم پشتیبانی از سوی تامین کننده بهتر است تحقیقات خود را بیشتر کنید.

برخی از افراد معتقدند که به دلیل یکسان نبودن هیچ کسب و کاری با یکدیگر، در نتیجه امکان گرفتن راه حلی مطلوب از سوی فردی نا آشنا به کسب و کار شما وجود نخواهد داشت. این در حالی است که شما با گرفتن مشاوره می توانید رونقی به کسب و کار خود دهید. در واقع در صورتی که فروشنده به خوبی با درخواست ها و نیاز های شما آشنایی داشته باشید به راحتی می تواند به شما در بهبود روند فعلی و ارتقاء چشم انداز آینده کمک شایانی نماید.

5. قیمت را در اولویت قرار ندهید

در روند خرید می توان مهم ترین بخش را رابطه میان شما با تامین کننده دانست. این را در نظر داشته باشید که ممکن است ارزش خدمات ارائه شده از سوی آن ها در طولانی مدت سبب کاهش هزینه های اضافه و تحمیل شده با خدمات پس از فروش گردد. 

اگر چه در وهله اول ممکن است هزینه های کمتر برای شما همچون فرصتی استثنایی جلوه کند اما باید این را در نظر داشته باسید که برای مثال یک دستگاه با قیمت ارزان تر در دراز مدت نیز قادر به ارائه خدمات و پشتیبانی به شما خواهد بود یا خیر؟ باید بررسی کنید که مبلغ هزینه شده برای خرید ماشین آلات انتخابی تا چه اندازه می تواند ارزش کسب و کار شما را بالا ببرد. آیا تامین کننده، خود اقدام به ارائه نصب و آموزش برای اپراتورهای خود خواهد نمود؟ آیا امکان بهره مندی از هر گونه پشتیانی فنی برای شما وجود خواهد داشت؟ و…

در آینده این مزایا می توانند بسیار بیشتر به کار ما بیایند لذا بهتر است هزینه اولیه را در اولویت قرار ندهید. گاهی حتی شما قادر هستید که از طریق ارتباط بیشتر با تامین کننده ماشین آلات ببینید که آیا آن ها مواد بسته بندی مورد استفاده شما را در بین محصولات خود دارند یا خیر؟ در این صورت شانس با شما یار خواهد بود و در واقع تامین کننده مورد نظر قادر به تامین نیازهای شما در چندین قسمت از بخش بسته بندی خط تولیدتان می باشد. این کار در عین راحت تر نمودن کارها برای شما، امکان تخفیف گرفتن از تامین کننده با توجه به خرید بالا را نیز به شما خواهد داد.

اگر بخواهیم تمامی این صحبت ها را در یک جمله برای شما عزیزان خلاصه کنیم باید ذکر کنیم که تصمیم گیری از روی قیمت محصولات به هیچ عنوان هوشمندانه نیست.

شما می توانید از طریق سرمایه گذاری در ارتقاء ماشین آلات بسته بندی گامی بزرگ در زمینه رشد نام تجاری و کسب و کار خود بردارید. از این رو توصیه می شود حتما در زمینه ارتقا خط تولید خود 7 موضوع بالا را مد نظر قرار دهید.

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب