اتوماتیک سازی بسته بندی

کاهش هزینه ها با اتوماتیک کردن خط بسته بندی

بدون دیدگاه
5/5 - (5 امتیاز)

اگر چه ممکن است در وهله اول نگرانی هایی در رابطه با هزینه های ناشی از اتوماتیک کردن بسته بندی محصولات به وجود آید اما دستگاه های بسته بندی اتوماتیک کمک زیادی به افزایش سرعت کار ما خواهند نمود و در نتیجه خیلی زود هزینه های اولیه قابل بازگشت می باشند.

از این رو می توان گفت به کمک بسته بندی اتوماتیک می توانید حساب های مالی خود را بهبود ببخشید. میزان کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار شما چندان اهمیتی ندارد و شما با بهره گیری از استراتژی بسته بندی اتوماتیک، موفق به کاهش هزینه های خود در زمینه های مختلف خواهید شد.

در ادامه به مزایای بسته بندی اتوماتیک خواهیم پرداخت.

ثبات تولید با دستگاه بسته بندی اتوماتیک

1. حجم تولید به ثبات می رسد

استراتژی بسته بندی اتوماتیک زمینه ساز افزایش تعداد فاکتورهای فروش، صرفه جویی در زمان و داشتن سرعت کاری معقول، بهره مندی از نیروی کاری با کارایی بالا و تولید بیشتر در زمانی کوتاه تر خواهد شد.

به کمک سرمایه گذاری در اتوماتیک کردن خط تولید، محصولات بسته بندی شده را می توان در مقیاسی کارآمدتر ارائه نمود. در چنین شرایطی به نیروی کار کمتری نیاز خواهد بود و در واقع هزینه های نیروی انسانی کاهش پیدا خواهد نموده و از این رو منجر به سودآوری قابل توجهی می گردد.

بسته بندی اتوماتیک راهی برای رسیدن به مسیرهای بزرگ تر می باشد و شما به مشتریانی جدید با قراردادهایی مطلوب و سفارشاتی با حجم بالا دست پیدا خواهید نمود. با بهره گیری از این استراتژی در زمانی کوتاه تر به آزادی و توانایی تولید عظیم محصول خواهید رسید.

اتوماتیک سازی دستگاه های بسته بندی به شما این امکان را خواهد داد تا بسته بندی حرفه ای تری را برای محصولات همیشگی خود در نظر بگیرید و ارائه محصولات خود را با بسته بندی کاملی به بازار انجام دهید.

برای مثال یکی از مهم ترین قابلیت های دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک تولید دست کم 500 پک در ساعت می باشد! که نسبت به نمونه غیر اتوماتیک تعداد بسیار بیشتری را تولید می نماید.

یا در مورد دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک یکی از موارد بسیار مهم تعداد تولید می باشد که در واقع وابسته به تعداد نازل به کار رفته بر روی دستگاه خواهد بود. از مهم ترین مشخصه های یک دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک می توان به نوار نقاله برای انتقال ظروف با هر شکل، اندازه، پرکردن همزمان 4 الی 12 ظرف ، درب گذاری و درب بندی در دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک توسط سنسورهای تعبیه شده اشاره نمود.

کاهش خطای انسانی با دستگاه بسته بندی اتوماتیک

2. خطاهای انسانی به حداقل می رسد

 اشتباهات نیروی انسانی در طی فرآیند تولید امری اجتناب ناپذیر می باشد. استفاده از سیستم اتوماتیک در هر بخش کمک زیادی به حداقل سازی خطای انسانی خواهد نمود.
استراتژی اتوماتیک راهی برای از بین بردن محصولات آسیب دیده و یا مواد به هدر رفته است. در حال حاضر ماشین آلات موجود کاملا پیشرفته می باشند و به راحتی قادر به شناسایی مواد مورد استفاده شما خواهند بود. این موضوع برای محصولات مورد بسته بندی شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که با بهره گیری از این توانایی شما به بسته بندی دوباره محصول نیازی نخواهید داشت.

عواملی چون مسائل مرتبط با لیبل زدن و بسته بندی ممکن است زمینه آسیب دیدن نام تجاری شما، روابط شما در توزیع ، خرده فروشی و در سراسر زنجیره خط تولید شما گردد.
گاهی نیاز به بسته بندی مجدد باعث به هدر رفتن مواد بسیاری می شود و این موضوع همچنین باعث می شود که فرآیند تولید به تاخیر افتد. کلیه این موارد ممکن است بر اثر لیبل زدن نادرست یا دستگاه لیبل زن نامناسب به وجود آید. واقعیت آن است که این موضوع به قدری مهم است که حتی عدم رعایت قوانین لیبل زنی موجب از بین رفتن فروشگاه بزرگ بسیاری شده است.

کاهش هزینه های استخدامی با دستگاه های اتوماتیک

3. هزینه های استخدامی را کاهش می دهد

با مقایسه ای سرانگشتی در مورد وزن هزینه بسته بندی دستی و با بهره مندی از نیروی انسانی و روش اتوماتیک، می توان دریافت که اختلاف هزینه های این دو روش چیزی مانند زمین تا آسمان است. سرمایه گذاری در تجهیزات اتوماتیک کمک زیادی به کاهش هزینه های تولید و بسته بندی می کند و خیلی سریع دوباره مبلغ سرمایه گذاری به شما باز خواهد گشت.

استخدام نیروی انسانی هزینه هایی چون حقوق و دستمزد او ، غرامت ، بیکاری ، بیمه و.. را در پی خواهد داشت. البته در رابطه با ماشین ها نیز هزینه هایی چون هزینه های تکمیلی ، هزینه های مربوط به نگهداری ماشن آلات اتوماتیک و.. وجود دارد. اما وقتی این دو دسته هزینه با یکدیگر مقایسه گردند می توان متوجه کمتر بودن هزینه های استراتژی اتوماتیک شد.

میزان کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار شما چندان اهمیتی ندارد و شما با بهره گیری از استراتژی بسته بندی اتوماتیک، موفق به کاهش هزینه های خود در زمینه های مختلف خواهید شد.

پاشا صنعت البرز

این نکته نیز قابل توجه می باشد که گاهی ممکن است به صورت ناگهانی مشکلاتی چون تغییر غیرمنتظره نیروی کار یا استعفای آن رخ دهد، در این صورت نیز باز کالاها با تاخیر تحویل داده می شوند. در حالی که در رابطه با ماشین ها خبری از استعفا نیست و در زمان تعطیلی نیز باز هم ماشین ها در شرکت خواهند ماند و در صورت نگهداری صحیح تا مدت ها به تعمیر احتیاج پیدا نمی کنند. به نوعی مکانیزه سازی بسته بندی محصولات فرصتی ایجاد خواهد کرد تا بیشتر بر روی بخش های جدید تمرکز شود و این موضوع منجر به گسترش خط تولیدها می گردد.

کاهش مصرف انرژی با دستگاه های بسته بندی اتوماتیک

4. مصرف انرژی به حداقل خواهد رسید

تاثیر منفی بر سود یکی از دغدغه های همیشگی مدیران می باشد و این موضوع باعث شده است که بخواهند برای کاهش هزینه در بخشی قابل اطمینان سرمایه گذاری داشته باشند. با در نظر گرفتن تمامی زمینه های موثر در کاهش هزینه ها در نهایت به خوبی می توان به این موضوع پی برد که اتوماتیک سازی خط تولید یکی از موثرترین راه ها برای سرمایه گذاری می باشد. برخی از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه های اولیه خود شروع به بسته بندی اتوماتیک خواهند نمود.

البته متاسفانه نمی توان گفت که شروع بسته بندی اتوماتیک از کدام بخش نتیجه مطلوب تری را به همراه خواهد داشت اما به طور کلی بخش هایی که سودآوری بیشتری برای شما خواهند داشت انتخاب مناسب تری برای آغاز فعالیت بسته بندی اتوماتیک می باشد. همچنین شما می توانید این کار را از بخشی که بیشترین خطا را دارد شروع کنید.

در واقع برای آن که کارایی بسته بندی و هزینه های کلی بسته بندی بهبود پیدا کند راه های مختلفی وجود دارد. در این مطلب ما تنها سعی کردیم به معرفی راه های اولیه کاهش هزینه بپردازیم.

در صورتی که در رابطه با دستگاه های بسته بندی اتوماتیک سوالی داشتید از طریق شماره 09125689025 با کارشناسان پاشا صنعت البرز در تماس باشید و یک مشاوره رایگان را مهمان ما باشید!

برچسب ها : پرکن

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب