کدام دسته از ملزومات بسته بندی باید به صورت عمده خریداری شوند؟

بدون دیدگاه
5/5 - (10 امتیاز)

در صنایع بسته بندی، ملزومات و تجهیزات بسته بندی را می توان یکی از بخش های اصلی به شمار آورد. این ملزومات به نوعی مواد اولیه سیستم های بسته بندی گوناگون به شمار می آیند در بخش های نگهداری خط تولید و بسته بندی محصولات مختلف می توان تهیه و نگهداری آن ها را یکی از حائز اهمیت ترین موارد به شمار آورد. در کنار دستگاه های بسته بندی مختلف در اختیار داشتن این ملزومات و تجهیزات نیز بسیار ضروری می باشد تا در نهایت بتوان بسته بندی باکیفیت و شکیلی را برای محصولات خود پیاده سازی نمود. در ادامه بیشتر با ملزومات و تجهیزات گوناگون بسته بندی آشنا خواهیم شد و برای داشتن خریدی مناسب در زمینه انواع ملزومات و تجهیزات بسته بندی کافیست با پشتیبانی پاشا صنعت البرز تماس حاصل نمایید. با ما همراه باشید.

برای مطالعه بیشتر : آنجه باید درباره انواع دستگاه بسته بندی بدانید

آشنایی با انواع ملزومات و تجهیزات بسته بندی و کاربرد آن ها

1. تسمه بسته بندی

از تسمه های بسته بندی به منظور محکم کردن کارتن ها و بسته بندی های مختلف استفاده می شود. برای محکم کردن کارتن های بسته بندی جهت استحکام بیشتر در زمان جابجایی و حمل و نقل توسط دستگاه های تسمه کش، این دستگاه ها مجهز به تسمه های فلزی و یا تسمه های پلاستیکی می باشند. به طور معمول این تسمه ها به شکل رولی و عمده در بازار قابل تهیه می باشند و هر رول دارای وزنی بین 10 تا 11 کیلوگرم می باشد و تسمه نیز 115 متر خواهد بود. تسمه ها دارای انواع مختلفی می باشند و شما می توانید بسته به نیاز خود از بین آن ها دست به انتخاب بزنید.

2. سلفون استرچ

یکی دیگر از مهم ترین ملزومات و تجهیزات بسته بندی، نایلون های سلفون یا سلفون استرچ می باشد. این نایلون ها در زمان استفاده از دستگاه سلفون کش (یا استرچ پالت) و در بسته بندی انواع محصولات به کار برده می شود و گاهی مجدد کارتن ها به وسیله سلفون استرچ بسته بندی خواهند شد تا به طور کامل از آسیب های احتمالی در امان بمانند. تنوع نایلون های سلفون استرچ زیاد می باشد و شما بسته به نیاز خود می توانید آن ها را در مدل و ضخامت مورد نظر در انواع رولی و یا وزنی خریداری کنید. به طور معمول هر رول سلفون استرچ دارای وزن حداکثری 23 کیلویی می باشد.

3. نایلون شیرینگ

نایلون های شیرینگ به نسبت نایلون های سلفون استرچ دارای ضخامت بیشتری می باشند و در مقالات گذشته تفاوت های میان این دو پوشش را با هم مورد بررسی قرار دادیم. برای چسباندن نایلون شیرینگ بر روی محصولات گوناگون از دستگاه شیرینگ پک و حرارت کمک گرفته می شود و بسته بندی حاصله از استحکام بالایی برخوردار خواهد بود. از بین بسته بندی های شیرینگ می توان به بسته بندی های آب معدنی و نوشابه ها اشاره نمود که به کمک نایلون شیرینگ کنار یکدیگر در یک پک قرار خواهند گرفت. تنوع این نایلون ها بسیار بالا می باشد و فروش آن ها نیز به صورت عمده است. این نایلون ها از نظر ضخامت میکرون و عرض با یکدیگر متفاوت می باشند.

مطالعه بیشتر : شیرینگ پک چیست؟

4. فیلم پلی اتیلن

به منظور بسته بندی محصولات حساسی چون دستمال کاغذی، پوشک و… نوار یا فیلم های پلی اتیلن پلاستیکی به کار برده می شود. فیلم اتیلن به نسبت نایلون شیرینگ دارای ضخامت بیشتری است.

5. کارتریج جت پرینتر

دستگاه های جت پرینتر می توانند بر روی بسته بندی های گوناگون کلمات و نوشته های مختلفی را چاپ نمایند. تنوع مدل این دستگاه ها بالا می باشد و به طور معمول به منظور چاپ از جوهر مخصوصی در آن ها به کار برده می شود. این جوهرها در واقع در کارتریج های گوناگون قرار داده می شوند و به طور معمول صاحبان صنایع به منظور استفاده در مواقع مورد نیاز اقدام به تهیه چند مدل کارتریج خواهند نمود. هر کارتریج دارای قابلیت چاپ 150 هزار تاریخ را داشته و در دو رنگ سفید و مشکی عرضه شده که رنگ مشکی به نسبت پرطرفدارتر می باشد. البته لازم به ذکر است که برخی از کارتریج ها از قابلیت شارژ مجدد برخوردار می باشند و در واقع می توان مجدد جوهر آن ها را پر کرد.

6. ریبون دستگاه تاریخ زن

در دستگاه تاریخ زن نوارهایی به منظور چاپ اطلاعات بر روی بسته بندی محصول وجود دارد که به آن ها ریبون گفته می شود. این ریبون ها همچنین جهت چاپ دارای جوهرهای مخصوصی می باشند که مدل های گوناگون آن از قابلیت پر کردن و یا تعویض برخوردار هستند. هر ریبون دارای طولی 120 متری است و تا 4000 تاریخ را چاپ خواهد نمود.

7. دوک نخ دستگاه دوخت گونی

در دستگاه های دوخت گونی صنعتی و دستی جهت دوخت گونی از دوک های نخ استفاده می شود. بی شک به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در انجام بسته بندی ها با دستگاه گونی دوز بایستی نگهداری از تعداد زیادی دوک باید در دستور کار صنایع باشد.

اهمیت لزوم خرید عمده ملزومات و تجهیزات بسته بندی

  1. خرید عمده میزان تولید و بسته بندی را ثابت نگه خواهد داشت؛ به طور معمول سفارشات و تولید در صنایع گوناگون بالا می باشد. به منظور جلوگیری از خراب شدن دستگاه های صنعتی نیاز است که به صورت دائمی و پی در پی به کار مشغول باشند. در چنین شرایطی نبایستی وقفه ای در تولید و بسته بندی محصول به وجود آید. نبود ملزومات و تجهیزات بسته بندی یکی از عوامل به وجود آورند وقفه در بسته بندی است. از این رو نیاز است که در صنایع این ملزومات به میزان بیشتر از نیاز وجود داشته باشد تا تولید دچار وقفه نشود. لذا بهترین کار خرید عمده ملزومات و تجهیزات بسته بندی است.
  2. خرید عمده راهی برای ذخیره سازی جهت شرایط سخت می باشد؛ اغلب نمی توان به طور دقیق صنایع و سیستم های اقتصادی را به دلیل عدم ثبات پیش بینی نمود. لذا بهترین کار این خواهد بود که ملزومات و تجهیزات بسته بندی بیشتر از حد نیاز تهیه گردند تا عواملی چون افزایش قیمت و یا نایاب شدن متریال، تولید را متوقف نکند.
برچسب ها :
استرچشیرینگ

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب