خط تولید اسپری پرکن

راه اندازی خط تولید اسپری پرکن

بدون دیدگاه
4.3/5 - (11 امتیاز)

با توجه به وسعت بسیار جمع خریداران و مصرف کنندگان دستگاه اسپری پرکن توصیه می شود اگر شما نیز به فکر راه اندازی خط تولید اسپری پرکن هستید این مطلب را را تا انتها دنبال نمایید.

1. خط تولید اسپری پرکن به چه صورت می باشد؟

در صنایع بسته بندی تنوع ماشین آلات پرکن بسیار زیاد می باشد و از بین آن ها می توان به دستگاه پرکن مایعات، دستگاه پرکن مواد پودری و گرانولی اشاره نمود و هر یک در صنایع مختلفی به کار برده می شوند. به طور کلی ساخت دستگاه های اسپری پرکن به دو نوع خودکار و نیمه خودکار انجام خواهد شد و در واقع نیروی انسانی و نیز عملکرد آن باعث تفاوت میان این دو شده است.

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتومات : این دستگاه مجهز به یک شاسی و کارکرد سه گانه (تزریق مایع، پانچ، تزریق گاز) می باشد که به دلیل استفاده از گاز دارای کارکردی پنوماتیک بوده و به منظور کنترل عملیات تولید به یک اپراتور نیاز خواهد بود.

دستگاه اسپری پرکن اتومات : قابلیت ها و ویژگی های خاص این دستگاه نظیر سرعت و دقت بالا باعث شده است که در سطح کلان از سوی کارآفرینان و تولیدکنندگان مورد استفاده قرار گیرد. مکانیزم و ساختار این دستگاه کاملا خاص و منحصر به فرد می باشد.

برای آگاهی بیشتر : متداول ترین ماشین آلات بسته بندی

هر تولیدکننده فعالی در این صنعت به خوبی قادر می باشد برای پر کردن هر نوع اسپری از دستگاه اسپری پرکن استفاده نماید. تولید این دستگاه در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتک انجام می گردد.

دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک خود در دو مدل دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک برقی و دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک بادی تولید می شود. گاز مایع LPG گازی بی بو است که به منظور پر کردن اسپری ها به کار برده می شود. امکان استفاده از این اسپری پرکن برای صنایع غذایی وجود نخواهد داشت و نیاز به جایگزین نمودن دستگاه اسپری پرکن می باشد.

خط تولید اسپری پرکن

2. دستگاه های مورد نیاز در راه اندازی این خط تولید کدام می باشند؟

این محصول به دلیل تنوع اسپری های موجود در بازار به خوبی بخش قابل توجهی از بازار را پوشش داده است و به همین دلیل با توجه به حجم بالای واردات بی رویه این محصولات در صورتی که قصد راه اندازی این نوع خطوط را دارید ابتدا اطلاعات خود را در زمینه کاری خود بالا برده و با دید باز از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری نمایید. انتخاب و استفاده از دستگاه در این رابطه به سلیقه و بازار کار و آشنایی تولید کننده به سطح کار برمی گردد و در کل راه اندازی خط تولید اسپری پرکن به دو بخش تولید کارگاهی در سطح پایین و تولید و بازار انبوه در سطح شرکت های بزرگ دسته بندی می شود. تولید کننده در راه اندازی خط تولید در سطح کارگاهی این امکان را خواهد داشت که تولید را با آورده کم و به کمک نیروی کار دنبال نماید و در واقع در این خط تولید نیازی به سیستم اتوماتیک و پیشرفته نیازی نخواهد بود و کلیه پروسه تولید با بهره مندی از سیستم نیمه خودکار و نیروی انسانی پیش خواهد رفت.

این در حالی است که برای راه اندازی خط تولید اسپری در سطح کلان به غیر از اهمیت بالای نیروی کار، بایستی دستگاه های به روزی مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از دستگاه های اسپری پرکن نیمه اتوماتیک را می توان ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای این کار دانست. کپسول 30 کیلویی یا 50 کیلویی از دیگر وسایل مورد نیاز به شمار می آید که پس از ورود گاز شیرین به درون آن ها به وسیله پمپ های دیافراگمی می توان انتقال گاز را انجام داد.

سری برج نیز به منظور پر کردن اسپری های دئودرانت یا خوشبو کننده بدن و هوا و… مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی به منظور راه اندازی خط تولید دستگاه اسپری پرکن نیازمند برج های بی بو کننده گاز ، مخزن گاز و پمپ های طبقاتی یا پمپ های F14 گاز همراه با موتور ضد جرقه خواهیم بود که در این بین دستگاه اسپری پرکن از سایرین مهم تر می باشد. در ادامه بیشتر با دستگاه اسپری پرکن آشنا خواهیم شد:

 

دستگاه های مورد نیاز به منظور تولید اسپری در سطح کارگاهی

تولید اسپری در سطح کارگاهی نیازمند دستگاه های زیر می باشد:

  • دستگاه اسپری نیمه اتومات(سه کاره)
  • دستگاه کمپرسور
  • پمپ انتقال گاز (پمپ های کوچک دیا فراگمی)
  • استفاده از کپسول های گاز (گاز ترش, گاز شیرین)بستگی به نوع محصول دارد به جای
  • مخازن ذخیره گاز و برج های تسویه گاز

دستگاه های مورد نیاز برای تولید در سطح وسیع

در صورت تولید در سطح وسیع نیز بایستی دستگاه های زیر فراهم گردند:

  • دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک
  • دستگاه کمپرسور انتقال باد به صورت اسکرو حداقل ts20
  • پمپ های انتقال گاز f14 یا استفاده از پمپ های طبقاتی
  • مخزن ذخیره گاز حداقل ۳ تنی
  • برج های تسویه گاز ترش به گاز شیرین
  • دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک

3. آیا سود راه اندازی این خط تولید مناسب می باشد؟

برای این سوال نمی توان یک پاسخ قطعی عنوان نمود اما به طور کلی تولیدکننده های فعال در زمینه اسپری های خودرو اگر چه ممکن است دارای حاشیه سود کمتری باشند اما فروش آن ها علی الخصوص در زمینه تولید اسپری های داشبورد بسیار مطلوب خواهد بود.

کلا نوع اسپری پر شونده حاشیه سود راه اندازی این خط تولید را تعیین خواهد نمود. به عنوان نمونه حاشیه سود دستگاه های اسپری پرکن دئودرانت یا خوشبو کننده در بازار مناسب می باشد.

4. چگونه می توان این دستگاه های مورد نظر را برای خط تولید خود خریداری نمود؟

گروه پاشا صنعت البرز تامین کننده تمامی دستگاه های مورد نیاز در خط تولید اسپری پرکن می باشد. دستگاه اسپری پرکن شرکت پاشا صنعت البرز کاملا سفارشی ساز می باشد و طراحی و ساخت آن کاملا براساس نیاز مشتری انجام می گردد.

5. برای راه اندازی این خط تولید به چه تعداد اپراتور نیاز می باشد؟

برای بهره مندی از نیروی کار امکان ارائه یک چارت دقیق وجود نخواهد داشت و در واقع این به سلیقه کارآفرینان باز می گردد اما در کل برای سطح کوچک و بزرگ تعداد نیروی کار 3 تا 15 نفر به کار برده می شود ولی بازار کار و قدرت فروش تولیدکننده در این شرایط بسیار تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است گاهی یک کارآفرین براساس فروش بالای خود بتواند در سطح قابل توجهی از اپراتور، ویزیتور و راننده استفاده نماید. به منظور کار کردن با دستگاه اسپری پرکن اتوماتیک بزرگ دست کم نیاز به دو یا سه نفر اپراتور می باشد و دستگاه های اسپری پرکن نیمه اتوماتیک و اتوماتیک کوچک با یک اپراتور نیز قادر به راه اندازی خواهند بود.

6. آیا ارائه آموزش نحوه کار با دستگاه های اسپری پرکن نیز توسط شما انجام می گردد؟

بله ما برای افرادی که برای اولین بار قصد استفاده از این دستگاه را داشته آموزش های اولیه ای در نظر گرفته ایم. شناخت نوع گاز، طریقه تنظیم سیلندرها از جمله مهارت هایی است که یک اپراتور دستگاه اسپری پرکن به منظور عیب یابی دستگاه بایستی از آن ها آگاه باشد. از آن جایی که این دستگاه دائما با گاز سر و کار خواهد داشت ممکن است بخش های مختلف آن به ویژه بخش تزریق گاز با مشکلاتی رو به رو گردد و به همین دلیل نیاز است که شناخت اپراتور این دستگاه در رابطه با مسائل فنی کافی باشد.

برای آگاهی بیشتر: نکات قابل توجه در زمان خرید دستگاه های بسته بندی

7. در رابطه با نگهداری و تعمیرات دستگاه های این خط تولید باید چه اقداماتی انجام شود؟

دستگاه های اسپری پرکن تولیدی گروه صنعتی پاشا صنعت البرز از خدمات پس از فروش 10 ساله و گارانتی 1 ساله برخوردار می باشند. با توجه به آن که عملکرد دستگاه های اسپری پرکن با گاز و هوای فشرده می باشد و آب ناشی از هوای فشرده سبب بروز اختلال در سیستم می گردد لذا بایستی تعمیر و سرویس آن بسیار مورد توجه قرار گیرد و سرویس دستگاه به صورت هفتگی انجام گردد. با توجه به حالت خوردگی گاز، نیاز است که قطعات مورد استفاده در بخش سیلندر گاز و نازل ها کاملا مرغوب و از جنس پکینگ های گازی باشند.

حتما بایستی دست کم هفته ای یک بار بخش مرتبط با هوای فشرده را به کمک درایرها و خشک کن ها تمیز کرده و نیز مسیر خطوط از فیلتر برخوردار باشد.

8. برای خط تولید به چه مواد اولیه ای نیاز می باشد و این مواد را باید از کجا تهیه نمود؟

از آن جایی که محصولات با یکدیگر متفاوت می باشند در نتیجه مواد و ساختار مورد استفاده در این صنعت نیز مختلف خواهند بود و از آن جایی که تولیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری دست به تولید مواد اولیه اسپری ها می زنند تولید کننده از این بابت هیچ گونه نگرانی نخواهد داشت و یک کارآفرین برای آن که بتواند در بازار جای پای خود را محکم کند ملزم به رعایت استانداردهای لازم و به کارگیری مواد درجه یک و مرغوب می باشد.کلیه مواد اولیه مورد استفاده در امر اسپری اعم از صنعتی، دارویی، غذایی و بهداشتی در سطح کلان تولید داخلی و حتی واردات می گردند و در این بین نمونه های داخلی اکثرا موفق به رعایت تمامی استانداردهای لازم شده و رقابت تنگاتنگی با کالاهای خارجی دارند.

به طور کلی به راحتی می توان مواد اولیه مورد نیاز خط تولید اسپری پرکن را تهیه نمود و تهیه این مواد به نوع دستگاه اسپری پرکن بستگی خواهد داشت. به عنوان نمونه تولید کنندگان اسپری انژکتورشوی به منظور تهیه مواد اولیه به سراغ تولیدکننده های فعال در زمینه تولید مشتقات نفتی خواهند رفت و یا تولید کنندگان اسپری داشبورد خودرو نیازمند سیلیکون و اسانس می باشند. اما از بین مواد اولیه مشترک در بین تولید کنندگان اسپری می توان به قوطی، وَلو ، گپ ، کارتن و سینی به منظور بسته بندی اشاره نمود.

به منظور تهیه مواد اولیه حرف اول را فرمول تولیدی خواهد زد و در واقع برخی از تولیدکنندگان جهت کاهش هزینه ها دست به استفاده از فرمول های متوسط می زنند.

پرکن اسپری

9. محیط کار بایستی دارای چه شرایطی باشد؟ برای راه اندازی به چه مساحتی نیاز می باشد؟ بایستی در محیط دما ، نور ، رطوبت به چه صورت باشد؟

نوع اسپری در شرایط محل کار نیز تاثیرگذار خواهد بود. برای نمونه در زمینه صنایع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی به محیطی ایزوله و کاملا بهداشتی نیاز خواهد بود اما فعالان صنعت شیمیایی به شرایط زیاد پیچیده و سختی نیاز نخواهند داشت.

 به طور کلی محیط کار مورد نظر بایستی مورد تایید وزارت صنعت و معدن باشد.

10. از این خط تولید بیشتر کدام شهرک های صنعتی استفاده می شود و یا پتانسیل کدام منطقه جغرافیایی کشور برای این کار مناسب تر می باشد؟

 

افرادی که قصد فعالیت در این زمینه و قصد تولید دستگاه های بسته بندی را دارند از سوی وزرات صنعت و معدن در رابطه با محیط جغرافیایی راهنمایی خواهند شد برای نمونه برای افرادی که قصد فعالیت در شهر کرج را داشته شهرک صنعتی ید پیشنهاد می شود.

11. بازار به طور تقریبی چه اندازه ای دارد؟ آیا در این حوزه می توان به خریدارهای خوبی رسید؟

در صورت برخورداری تولیدکننده دستگاه اسپری پرکن از پشتوانه مالی و بالا بودن کیفیت محصول تولیدی، سود حاصله از این کار کاملا مطلوب خواهد بود. پشتوانه مالی به این دلیل می باشد که بایستی همواره در انبار برخی از محصولات نظیر وَلو موجود باشد چرا که در حال حاضر تهیه وَلو به یکی از معضلات تولیدکنندگان تبدیل شده است، یا به منظور تهیه قوطی تیراژ حداقلی برای چاپ 50000 عدد خواهد بود.

12. با برخورداری از 10 نیروی انسانی می توان تا چه میزان تولید داشت؟

این مسئله بیشتر وابسته به سیستم و سیاست کارخانه ها می باشد و امری سلیقه ای است. اما به طور معمول یک نیروی انسانی 10 نفره تولید خوبی را در بخش اسپری پرکن ها برای شما به ارمغان خواهند آورد.

13. بازاریابی و فروش این کار به چه شکل است و امکان همکاری با چه شرکت هایی وجود خواهد داشت؟ خریدار این محصولات به طور معمول چه فروشگاه ها و یا ارگان هایی است؟

در حال حاضر با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، بازاریابی بسیار تاثیرگذار می باشد. به عنوان نمونه شما می توانید برای تبلیغ و فروش کار خود اقدام سایت مناسب ، ویزیتوری حضوری ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی نموده و کار خود را به افراد معرفی کنید.

وسعت جمع خریداران و مصرف کنندگان دستگاه اسپری پرکن بسیار گسترده می باشد و حتی ارگان های نظامی نیز به منظور تهیه اسپری های خاص از دستگاه اسپری پرکن استفاده می کنند. دستگاه اسپری پرکن در زمینه تولید اسپری های گاز اشک آور نیز کاربردی می باشد. به طور کلی هنوز هم در این صنعت با وجود واردات بی رویه می توان به تولید مطلوبی دست یافت.
افرادی که قصد کار کردن در سطح وسیع و ارگان های دولتی را دارند حتما باید فعالیت خود را در سطح آزمایشگاهی انجام دهند و محصول تولیدی آن ها از سوی ارگان مورد نظر تایید گردد.

14. برای راه اندازی این خط تولید حداقل به چه میزان بودجه نیاز خواهد بود، سرمایه اولیه برای این کار چقدر است؟

برای راه اندازی این خط تولید شما بایستی دست کم 45 میلیون تومان سرمایه داشته باشید و در این بین استفاده از دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک در کاهش هزینه ها بسیار موثر خواهد بود.

به طور کلی شما برای راه اندازی خط تولید اسپری پرکن به سرمایه ای خفته و پشتوانه مالی مناسب به منظور تهیه قوطی و مواد اولیه نیاز خواهید داشت.

15. برای این کار به چه مجوزهایی نیاز می باشد؟

این موضوع وابسته به میزان تولید ، صنعت و نوع محصول تولیدی می باشد. به عنوان نمونه در صورتی که تولیدات شما در زمینه نظامی و دفاعی باشد بایستی از وزارت دفاع مجوزهای لازم را اتخاذ کنید. و به منظور فعالیت در زمینه لوازم آرایشی بایستی به وزارت بهداشت طرحی توجیهی ارائه نمایید. جهت دریافت مجوز بایستی در مقاله ای به خوبی هدف ، بازار و سطح تولید خود را مشخص کنید. از دیگر مسائل عمومی مهم در این زمینه عدم سوء پیشینه ، سابقه کار و داشتن استانداردهای لازم می باشد.

16. به عنوان حرف آخر برای افرادی که قصد راه اندازی این خط تولید را دارند چه توصیه ای می کنید؟

با تشکر از کمکی به صنعت و تولید کشور می نمایید، توصیه ما به این عزیزان این است که با وجود تمامی مشکلات پیش رو با قدمی استوار در زمینه تولید جلو رفته و به کار خود ایمان داشته باشند.

برچسب ها :
پرکنخط تولیدراهنمای خریدشیرینگ

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب