خرید یا اجاره ماشین آلات صنعتی

خرید یا اجاره ماشین آلات بسته بندی

بدون دیدگاه
5/5 - (121 امتیاز)

همان طور که در مقالات گذشته نیز به آن اشاره کردیم به کارگیری ماشین آلات بسته بندی سرمایه گذاری پربازدهی به شمار می آید. البته این موضوع به این معنا نمی باشد که برای خرید ماشین آلات سرمایه بزرگی کنار گذاشته شود. یکی از راه های موثر برای دستیابی به بازدهی مطلوب در این زمینه، اجاره ماشین آلات بسته بندی می باشد که متاسفانه این استراتژی از سوی بسیاری از مدیران مورد توجه قرار نگرفته است. اما واقعیت آن است که در زمینه بسته بندی، اجاره ماشین آلات بسته بندی می تواند کمک زیادی به گسترش کسب و کار شما نماید.

البته این نکته نیز نیاز به یادآوری است که با وجود آن که اجاره ماشین آلات یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب می گردد اما در این زمینه مشکلات و مسائلی نیز وجود خواهد داشت که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

1. توجه به نیازمندی های کلی و مدت زمان سرمایه گذاری

به منظور سرمایه گذاری درست و با بازدهی مطلوب بایستی آینده کسب و کار خود را در نظر داشته باشید، بایستی با خود پرسش و پاسخ هایی را مطرح نمایید تا در این زمینه به طور کامل شفاف سازی شود.

از پرسش هایی که در این زمینه باید به آن ها پاسخ روشنی دهید می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برای کسب و کار خود به چه تعداد ماشین آلات بسته بندی نیاز دارید؟
  • از ماشین آلات چه مقدار محصول به دست می آید؟
  • آیا در کسب و کار خود سرمایه گذاری بالقوه ای برای پیشرفت دارید؟
  • آیا قصد استفاده از ماشین آلات بسته بندی یا ماشین آلات صنعتی در پروژه های کوتاه مدت دارید و یا می خواهید آن ها را در پروژه های طولانی مدت به کار بگیرید؟
  • چه نوع ماشین آلات بسته بندی مناسب کار شماست؟ اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک؟ (به طور مثال دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک به نسبت شیرینگ پک نیمه اتوماتیک قیمت به مراتب بالاتری دارد)
  • و …

برای نمونه تولید محصولات فصلی را می توان پروژه ای کوتاه مدت به شمار آورد که به طور معمول هر ساله نوع و سبک بسته بندی آن دچار تغییر و تحولاتی خواهد شد.

در صورتی که تنها برای مدت کوتاهی به محصولات بسته بندی نیاز می باشد، اجاره ماشین آلات صنعتی بسیار موثر و مفید خواهد بود. این شرایط در واقع مانند این می باشد که شما برای مسافرتی کوتاه مدت اقدام به اجاره ماشینی نمایید.

به طور معمول شرکت های فعال در این زمینه ارائه دهنده قراردادهای سه ساله یا کمتر می باشند. اگر شما نیز تنها برای مدتی کوتاه به ماشین آلات بسته بندی نیاز دارید اجاره ماشین آلات بسته بندی میتواند گزینه ی مناسبی باشد.

در رابطه با پروژه های بلند مدت نیز می بایست به تعیین بازه زمانی مناسب خود در مورد استفاده از دستگاه های بسته بندی صنعتی بپردازید و پس از آن بسته به شرایط، استراتژی مناسبی را برای اجاره یا سرمایه گذاری روی این دستگاه ها را وضع کنید.

از دیگر مواردی که باعث شده تا خیلی از افراد اجاره ماشین آلات صنعتی را به خرید آن ها ترجیح دهند قابلیت تعویض دستگاه های بسته بندی پس از اتمام زمان اجاره دستگاه ها می باشد. این کار باعث می گردد که همواره محصولاتی با ظاهر به روز داشته باشید. این روش را می توان از استراتژی های موثر و استفاده شده از سوی مدیران حرفه ای به شمار آورد.

خرید ماشین آلات صنعتی در زمینه کسب و کار های بسته بندی مانند دستگاه شیرینگ پک ، گاهی سبب می شود که بسیاری از سرمایه گذاران علاقه ای به سرمایه گذاری بر روی پروژه شما نداشته باشند. این در حالی است که حتی در صورت کم بودن موجود نقدی نیز شما می توانید از طریق اجاره این ماشین آلات، کسب و کار خود را سر پا نگه دارید.

  سرمایه گذاری در زمینه خرید و یا اجاره ماشین آلات صنعتی بایستی از سوی مدیران به صورت عمیق مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. گاهی برای ماشین آلات بسته بندی وام هایی در نظر گرفته می شود که به طور معمول مدیران در طرح این وام ها به سراغ گزینه ای برای به حداقل رساندن مالیات می باشند. در صورت عدم برخورداری از این نوع وام ها در کسب و کار خود، توصیه می شود حتما به فکر اجاره دستگاه باشید.

اجاره در واقع هزینه سرمایه به شمار نمی آید و از هزینه های کسب و کار می باشد. این کار افزایش درآمد گزارش شده در پایان سال و نیز انعطاف پذیری بیشتر مالی را برای تولیدکنندگان به همراه خواهد داشت.تامین مالی نیز از مزایای مالیاتی خود برخوردار می باشد و به خودی خود کاهش مالیات را باعث می گردد.

2. تعیین بودجه برای خرید یا اجاره ماشین آلات بسته بندی

از دیگر مواردی حائز اهمیت در این زمینه، توجه به بودجه خودتان می باشد. در واقع شما باید ببینید که آیا به منظور خرید دستگاه های بسته بندی دارای بودجه کافی می باشید و یا شرایط به گونه ای است که تنها از عهده اجاره دستگاه برخواهید آمد؟

پس از انجام ارزیابی ها، در زمان تصمیم گیری، توانایی توجیه خرید یا اجاره محصول کمی دشوار خواهد بود. شما بایستی برای توجیه خرید خود برای بازگشت سرمایه دلایلی کافی ارائه نمایید.

در زمان عدم برخورداری از نقدینگی مورد نیاز و نیز اطمینان از سودآوری سرمایه گذاری بایستی استراتژی اجاره دستگاه را با تامل بیشتری مورد توجه قرار داد.

به طور معمول اجاره نامه ها برای خط تولیدها بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشند. از این رو در کوتاه مدت برای امور مالی شما نیز انعطاف پذیری بیشتری به ارمغان می آورد و شما قادر به سرمایه گذاری در بخش های دیگر کسب و کار خود خواهید بود. از سویی به هیچ وثیقه یا پرداخت اولیه ای برای اجاره نیاز نمی باشد. البته این نکته را باید یادآوری کنیم که این احتمال هم وجود دارد تا ماشین آلات در طی حمل و نقل و استفاده طولانی مدت دچار ایراداتی شوند و نیازمند تعمیرات و یا سرویس شوند.

3. تعیین سبک تکنولوژی مورد نیاز

پیدا کردن بهترین ابزارها نیاز به صرف وقت خواهد داشت و در واقع باید در سایت های خرید و فروش دستگاه های صنعتی به تحقیق بپردازید تا در نهایت در زمینه سرمایه گذاری تصمیم گیری بهتری داشته باشید. از این رو شما بایستی سایتی را بیابید که به خوبی به بررسی کلیه تامین کنندگان به همراه تمامی مشخصه های آن ها بپردازد و در صنعت محصولات بسته بندی از تجربه مطلوبی برخوردار باشد.

گاهی اوقات ممکن است برای اجاره ماشین آلات نیاز به ارتقاء فن آوری و یا حتی جایگزینی کامل دستگاه ها باشد. به کمک این مزیت شما می توانید با بهره گیری از پیشرفت در فناوری، با تولید توان بیشتر و یا صرف انرژی کمتر بازدهی کسب و کار خود را افزایش دهید. این موارد بی شک برای تولیدکنندگان امری بسیار مفید و موثر خواهد بود و کمک زیادی به ارتقای شرکت و نام تجاری شما می نماید.

4. مشورت با افراد حرفه ای

شما می توانید از طریق برگزاری جلسه ای با تامین کنندگان دستگاه ها به پیشنهادهای آن ها در رابطه با طرح کسب و کار خود گوش دهید. تامین کنندگان به دلیل در ارتباط بودن با تولیدکنندگان دستگاه به راحتی می توانند بسته به نیاز شما ماشین آلاتی را پیدا کنند. علاوه بر آن توصیه می شود با متخصصین حسابداری و تامین کنندگان مالی ماشین آلات بسته بندی، طرح های خود را در میان بگذارید. این افراد به خوبی به شما کمک خواهند نمود تا برای قرارداد اجاره نامه یا وام به بهترین شرایط دست پیدا کنید و به خوبی از نیازها و برنامه های خود آگاهی داشته باشید.

برچسب ها : شیرینگ

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب