بررسی تفاوت های میان دستگاه پرکن مایعات غلیظ با رقیق

تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

بدون دیدگاه
5/5 - (7 امتیاز)

به منظور انتقال مایعات غذایی مختلف نظیر خامه های شیرینی، روغن کنجد، شکلات صبحانه، شیره خرما، پرکردن عسل، و انواع روغن های خوراکی و آب معدنی و نیز انتقال مایعات شیمیایی به ظروف و بطری ها از دستگاه پرکن مایعات استفاده می شود. دستگاه های پرکن مایعات همچنین برای مایعاتی چون گریس و وازلین که با سرد شدن دچار تغییر ماهیت خواهند شد نیز مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی این دستگاه های بسته بندی به همراه گرمکن و میکسر می باشد.

استفاده از دستگاه های پرکن در کنار افزایش دقت و سرعت، کمک زیادی به بهداشت و افزایش تیراژ نیز خواهد نمود. با ما همراه باشید با بررسی تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

بییشتر بخوانید: موارد مؤثر بر قیمت دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات

آشنایی با انواع دستگاه پرکن مایعات

تفاوت گرانروی مایعات سبب شده که مکانیزهای پر شدن مایعات به دسته های زیر تقسیم گردند:

  • دستگاه پرکن مایعات رقیق
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ
  • دستگاه پرکن مایعات روتاری
  • دستگاه پرکن خطی مایعات

1. دستگاه پرکن مایعات رقیق

از بین مایعات رقیق می توان به مایعاتی چون آب، دوغ، عرقیات، انواع روغن های خوراکی ، برخی از شربت های دارویی، و عطر ها … اشاره نمود.
به طور معمول به منظور انتقال مایعات رقیق به درون ظروف مورد نظر از هر سه روش پرکن که همان پرکن پمپی، پرکن ثقلی، پرکن سیلندر پیستونی می باشند استفاده می شود. البته انتخاب نوع روش پرکن به میزان ویسکوزیته و غلظت مواد و نیز دقت و سرعت کار بستگی خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه پرکن رقیق کلیک کنید.

2. دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعات با گرانروی بالا که در واقع در برابر جاری شدن مقاومت زیادی از خود نشان خواهند داد مایعات غلیظ شناخته می شوند. از بین مایعات غلیظ می توان به روغن های شیمیایی با غلظت بالا، گریس، مواد دارویی (شربت) با غلظت بالا ، عسل، شیره خرما، برخی مرباها و… اشاره نمود.

برای پر کردن مایعات دارای ویسکوزیته بالا از دستگاه های پرکن مایعات غلیظ استفاده می شود. در کل بیشترین استفاده دستگاه پرکن مایعات غلیظ در زمینه پر کردن مایعاتی چون عسل و مایع ظرفشویی می باشد. از آن جایی که حجم و مقدار این دسته از مایعات با حساسیت بالایی همراه است لذا بهترین روش برای پر کردن آن ها مکانیزم پرکن سیلندر پیستونی خواهد بود.

انواع مکانیزم پر شدن مایعات در دستگاه های پرکن مایعات

به طور کلی به منظور بسته بندی و پر کردن انواع مایعات از سه مکانیزم زیر استفاده می شود:

  • پرکن پمپی
  • پرکن ثقلی
  • پرکن سیلندر پیستونی

این روش ها هر یک برای مایعی خاص کاربردی و برای دیگری نامناسب خواهند بود. لذا نیاز است که در زمان خرید دستگاه پرکن مایعات به این داشته باشید تا در نهایت با خریدی مناسب بهره وری خط تولید خود را افزایش دهید.

1. پرکن پمپی

پرکن پمپی در زمینه تزریق مایعات با چسبندگی بالا نظیر گریس، پرکن روغن موتور و … عملکرد بسیار مطلوبی را از خود نشان خواهد داد. اما از سویی دیگر پایین بودن دقت این دستگاه بسته بندی را می توان یکی از معایب آن به شمار آورد.

2. پرکن مایعات ثقلی

به طور معمول به منظور پر کردن مایعات رقیق نظیر دستگاه پرکن دوغ ، دستگاه پرکن آب معدنی، دستگاه پرکن عرقیات از روش پر کردن مایعات استفاده می شود. این دستگاه ها در بین انواع دستگاه های پرکن دارای مناسب ترین قیمت می باشند و مکانیزم پر شدن براساس وزن مایع و جاذبه صورت خواهد گرفت. در بین دستگاه های پرکن بهره مند از روش ثقل می توان به دستگاه پرکن دوغ اشاره نمود.

پرکن مایعات

3. پرکن مایعات سیلندر پیستونی

اگر دقت دستگاه برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و قصد راه اندازی خط بسته بندی مایعات غلیظ مانند پرکن ماست و یا پرکن عسل ، پرکن شیره خرما ، پرکن مایع ظرفشویی و … را دارید بی شک پرکن سیلندر پیستونی برای شما بهترین گزینه خواهد بود. از این روش در ماشین آلات اتوماتیک استفاده می شود و قابل تنظیم برای پر کردن در حجمی مشخص خواهد بود.

مطالعه بیشتر : انواع مکانیزم پر کردن مایعات رقیق

استفاده از دستگاه های پرکن و مزایای آن ها

  • بالا بودن میزان دقت پرکن ها

در صورتی که در خط بسته بندی کسب و کار شما حجم و یا وزن مواد پر شده از اهمیت بالایی برخوردار است توصیه می شود حتما از دستگاه های پرکن اتوماتیک استفاده نمایید. چرا که در برخی از موارد تغییر حجم و یا وزن برخی از کالاها کیفیت محصول را کاهش داده و مشتریان را ناراضی خواهد ساخت.

  • سرعت بالای پرکن ها

استفاده از دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک در مقایسه با نمونه های دستی باعث افزایش چند برابری بازدهی خط تولید خواهد شد.

  • رعایت هر چه بهتر بهداشت

استفاده از دستگاه های پرکن اتوماتیک از آن جایی که بدون نیاز به دخالت دست عملیات پر کردن را میسر خواهد ساخت از نظر بهداشتی کاملا ایده آل خواهد بود و ضمن افزایش بهداشت به بهبود کیفیت کالای نهایی نیز کمک می نماید.

  • به حداقل رساندن هزینه ها

اتوماتیک بودن دستگاه ها این امکان را به شما خواهد داد تا اقدام به کم کردن تعداد اپراتورهای خط تولید نمایید و از این رو کاهش هزینه نهایی تولید محصول نیز اتفاق خواهد افتاد.

قیمت دستگاه های پرکن مایعات

به منظور خرید دستگاه پرکن مایعات غلیظ توصیه می شود بیشتر به سراغ دستگاه های مکانیزه تر و با امکانات بیشتر بروید و این را در نظر داشته باشید که شاید در ابتدا این کار برای شما هزینه زیادی را در برداشته باشد اما در دراز مدت از بسیاری از هزینه ها جلوگیری خواهد نمود. در واقع تولیدکنندگان محصولات مایع قادر خواهند بود که در هر ساعت با درصد خطای 1.0 تا دو هزار بطری 1 لیتری را پر نمایند. به منظور اطلاع از قیمت دستگاه های پرکن مایعات کافی است به با ما تماس بگیرید. با مشاوره رایگان خرید در خدمت شما هستیم.

برچسب ها : پرکن

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب