دستگاه استرچ پالت

فیلترها
تنظیم مجدد
تنظیم مجدد
تنظیم مجدد

پرسش های متداول

آیا استرچ پالت پاشا صنعت دارای کیفیت و عملکرد بالایی است؟

یکی از با کیفیت ترین و در عین حالت رقابتی ترین محصولات ماشین سازی پاشا صنعت البرز، دستگاه استرچ پالت است. به نوعی که استرچ پالت ما کاملا در نزد عموم شناخته شده می باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

آیا دستگاه استرچ پالت پاشا صنعت، ضمانت و خدمات پس از فروش دارد؟

 دستگاه استرچ پالت پاشا صنعت البرز از گارانتی یکساله بی قید و شرط و نیز خدمات پس از فروش 5 ساله برخوردار می باشد و این موضوع به خوبی گواهی بر کیفیت بالای این محصول خواهد بود.

تفاوت دستگاه استرچ پالت و شیرینگ پک در چیست؟

فرق مهم و اصلی دستگاه استرچ پالت با شیرینگ پک این است که استرچ پالت، فرآیند استرچ پیچ کردن لوازم را بر روی پالت انجام می دهد. همچنین در استرچ پالت جهت استرچ کردن، نیازی به تونل حرارتی نیست. و جهت بسته بندی و استرچ کردن محصولاتی که شکل بسته بندی خاصی ندارند میتوان از استرچ پالت استفاده نمود. جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تفاوت دستگاه استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک را مطالعه نمایید.

کدام نوع دستگاه استرچ پالت برای کسب و کار من مناسب است؟

نوع دستگاه استرچ پالتی که برای کسب و کار شما مناسب است، به عوامل مختلفی مانند حجم بسته بندی، نوع محصولات، بودجه و فضای کارگاه شما بستگی دارد. اگر حجم بسته بندی شما کم است و محصولات شما از وزن و ابعاد مناسبی برخوردار هستند، می توانید از دستگاه های دستی استفاده کنید. اما اگر حجم بسته بندی شما زیاد است یا محصولات شما سنگین و بزرگ هستند، باید از دستگاه های اتوماتیک استفاده کنید.

قیمت دستگاه استرچ پالت چقدر است؟

قیمت دستگاه استرچ پالت با توجه به نوع، ظرفیت، نوع فیلم استرچ و برند سازنده آن متفاوت است. قیمت دستگاه های دستی معمولاً کمتر از دستگاه های اتوماتیک است.

چه نکاتی را باید هنگام خرید دستگاه استرچ پالت در نظر بگیریم؟

هنگام خرید دستگاه استرچ پالت باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • نیاز و بودجه خود را مشخص کنید.
  • نوع محصولات خود را در نظر بگیرید.
  • ابعاد و فضای کارگاه خود را بررسی کنید.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه را بررسی کنید.

مزایای استفاده از دستگاه استرچ پالت چیست؟

استفاده از دستگاه استرچ پالت مزایای زیر را دارد:

  • سرعت و دقت بسته بندی را افزایش می دهد.
  • از آسیب دیدن محصولات در حین حمل و نقل و انبارداری جلوگیری می کند.
  • هزینه های بسته بندی را کاهش می دهد.

معایب استفاده از دستگاه استرچ پالت چیست؟

استفاده از دستگاه استرچ پالت معایب زیر را دارد:

  • نیاز به سرمایه اولیه دارد.
  • نیاز به فضای کارگاه دارد.
  • نیاز به برق دارد.

دستگاه استرچ پالت

معرفی دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت؛ دستگاهی است که با پیچیدن سلفون به دور محصولات مورد نظر که دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند، باعث حفظ تعادل محصولات و جلوگیری از بهم ریختگی آن ها می شود.

دستگاه استرچ پالت را می توان دستگاهی کاربردی به منظور بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد و اندازه های مختلف مثل پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل ، پالت کتاب و… به شمار آورد. ماشین سازی پاشا صنعت البرز در حال حاضر تولید کننده دستگاه استرچ پالت مختلف است. جهت معرفی و بررسی قیمت انواع دستگاه استرچ پالت بند با ما همراه باشید.

بسته بندی در کارخانجات همواره با دشواری هایی همراه است و در این بین هر کارخانه ای نیاز دارد که دستگاهی برای بسته بندی چند محصول کوچک در کنار هم در اختیار داشته باشد. با بسته بندی محصولات کوچک می توان راحت تر حمل و نقل آن ها را انجام داد و از آسیب دیدگی آن ها جلوگیری نمود.
دستگاه استرچ پالت؛ همان دستگاهی است که به کارخانه ها این امکان را می دهد تا به واسطه رول پلاستیکی شفاف یا همان فیلم استرچ، محصولات خود را به صورت حرفه ای و دقیق بسته بندی نمایند.

به منظور بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد و اندازه های مختلف مثل پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل ، پالت کتاب و… از دستگاه استرچ پالت استفاده می شود.

طرز کار دستگاه استرچ پالت

برای کار با دستگاه استرچ پالت بند ابتدا اپراتور اقدام به گره زدن فیلم استرچ به یکی از پایه های پالت و فشردن استارت استرچ پالت در شرایط اتوماتیک خواهد نمود.  پس از آن دستگاه استرچ پالت با توجه به پارامترهای دریافتی نظیر پیچش فیلم استرچ در قسمت پایین، و یا قسمت بالا و تعداد رفت و برگشت عمودی فیلم استرچ روی پالت و با تنظیمات دو دستگاه اینورتر و میكروسوئیچ  اورلب و كنترل سیستم مكانیكی كشش فیلم،  عملیات استرچ پیچی شروع و تا پایان عملیات استرچ پالت مشغول خواهد بود.

بعد از آن که کار به اتمام رسیده و پالت به طور کامل ایستاد فیلم توسط اپراتور پاره شده و به وسیله لیفت تراک، پالت انتقال داده می شود و دستگاه برای عملیات بعدی آماده خواهد بود.

انواع دستگاه استرچ پالت

ساخت دستگاه استرچ پالت بند در مدل های مختلفی قابل طراحی و تولید می باشد که هر کدام از این دستگاه ها، طیف خاصی از نیازها را پوشش می دهد. در ادامه انواع استرچ پالت را بررسی میکنیم.

1. دستگاه استرچ پالت صفحه گردان

دستگاه استرچ پالت صفحه گردان؛ دارای صفحه گردان چرخانی است که از طریق چرخش آن، سلفون به درون آن پیچیده می شود. از این دستگاه می توان به منظور سلفون پیچی محصولات با وزن پایین 1 تن تا ارتفاع دو متر استفاده نمود. سرعت بسته بندی این دستگاه  25 عدد پالت در ساعت می باشد و فضای کمی را نیز به خود اختصاص خواهد داد. این دستگاه عموما در مدل های 1 تن تا 3 تن  طراحی و ساخته می شود.

2. دستگاه استرچ پالت دروازه ای

با توجه به آن که امکان جابجایی قطعات و محصولات سنگین و بزرگی چون قطعات بزرگ خودرو، یخچال و کولر با استرچ پالت های معمولی وجود ندارد، در این زمینه نیاز به استفاده از دستگاه استرچ پالت دروازه ای دکل گردان خواهد بود. برای کار با این دستگاه اپراتور پالت ها را به کمک لیفتراک درون چهارچوب دستگاه قرار داده و استرچ کشی محصول به شکل 360 درجه انجام خواهد شد.به کمک استرچ پالت دروازه ای می توان محصولات با طول بالای 2.5 متر را بسته بندی نمود. به طور تقریبی ظرفیت کاری این دستگاه تا 20 پالت در دقیقه می باشد.

3. دستگاه استرچ پالت مرغکدار

برای بسته بندی و سلفون پیچی محصولات با وزن و ارتفاع زیاد و نامتعادل دستگاه استرچ پالت مرغکدار را می توان انتخابی مناسب به شمار آورد. استرچ پالت مرغکدار از نظر عملکرد شبیه به دستگاه استرچ پالت صفحه گردان می باشد که اضافه شدن مرغک نگهدارنده در آن مانع از برهم خوردن تعادل محصولات در زمان استرچ شده است. این دستگاه همچنین دارای قابلیت هایی چون کنترل سرعت صفحه گردان، کنترل سرعت حرکت عمودی نایلون استرچ، تنظیم ارتفاع استرچ برای کالاهای مختلف، تنظیم ارتفاع مرغک، تنظیم تعداد لایه های استرچ بر روی محصول، مکث نایلون استرچ در قسمت بالا و پایین محصول می باشد. به واسطه این قابلیت ها اپراتور این امکان را داشته تا یک بسته بندی ایده آل و بدون نقص داشته باشد. علاوه بر آن امکان طراحی مرغک به صورت قالبی باعث شده که عملکرد آن در رابطه با محصولات خاصی چون درب های ضد سرقت بسیار مطلوب باشد.

4. دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

در رابطه با جابجایی وسایل و چمدان های مسافران از راه های زمینی، هوایی و یا دریایی نیاز است که به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی، ابتدا لوازم را استرچ پیچی نمود. استرچ پالت فرودگاهی به واسطه زائده ای که بر روی بستر داشته مانع از پرت شدن کالا در زمان استرچ کشی خواهد شد. راه اندازی این دستگاه به برق شهری 200 ولتی نیازمند می باشد و طراحی و سفارش آن در ابعاد کاری گوناگون امکان پذیر است.

5. دستگاه استرچ پالت رولی

برای استرچ پیچ کردن محصولات استوانه ای با طول زیاد دستگاه استرچ پالت رولی انتخاب مناسبی به شمار خواهد رفت. از موارد استفاده از استرچ پالت رولی می توان به استرچ پیچی رول های کاغذی ، توپ های پارچه و سایر موارد این چنینی با قطر نهایت تا 100 سانتی متر اشاره نمود.

6. دستگاه استرچ پالت حرارتی

از دیگر انواع دستگاه های استرچ پالت می توان به استرچ پالت حرارتی اشاره نمود که قابل استفاده برای پالت های بزرگ نظیر یخچال می باشد. قابلیت پیش کشش این دستگاه باعث شده که نایلون استرچ کمتری مورد استفاده قرار گیرد. استرچ پالت حرارتی به منظور کار کردن از گاز شهری تغذیه می کند.