دستگاه ریبون بلندر

ریبون بلندر چیست و چه کاربردی دارد؟

7 دیدگاه
4.9/5 - (102 امتیاز)

آشنایی با دستگاه ریبون بلندر

دستگاه ریبون بلندر یا همان دستگاه میکسر پودری از مخزن افقی و ثابت برخوردار می باشد و به طور معمول طراحی آن به شکل U است. ماشین سازی پاشا صنعت البرز با توجه به سابقه ای طولانی که در زمینه ساخت دستگاه های ریبون بلندر دارد، اکنون در این زمینه منبعی از اطلاعات کامل و جامع به شمار آمده و از این رو ما در این مطلب سعی کرده ایم که برای شناخت هر چه بهتر شما از دستگاه بلندر، به معرفی جامعی از دستگاه ریبون بلندر بپردازیم.

دستگاه ریبون بلندر

ریبون بلندر در واقع همان دستگاه میکسر پودر می باشد که دارای مخزنی U شکل و نیز همزنی چرخان است. همزن این دستگاه متشکل از دو گروه ریبون یا همان روبان می باشد که به صورت مارپیچ و در هم تنیده طراحی شده اند. به نوعی علت انتخاب نام ریبون بلندر برای این دستگاه نیز همین موضوع می باشد. بلندر در واقع به معنای مخلوط کن و ریبون نیز همان معنای روبان را خواهد داشت. به این دو گروه از روبان، روبان خارجی و روبان داخلی گفته می شود. چرخش روبان ها در دو جهت مخالف و با سرعت 30 تا 300 دور در دقیقه است. این موضوع باعث خواهد شد که به شکل شعاعی و جانبی پودرها جابجا شوند.

 دستگاه ریبون بلندر چه کاربردی دارد؟

دستگاه ریبون بلند در صنایع گوناگونی از جمله صنایع غذایی، دارویی، مواد شیمیایی، پلاستیک و… به کار برده می شود. این دستگاه را به ویژه می توان انتخابی مناسب به منظور مخلوط کردن پودرهای خشک با یکدیگر دانست. در صورتی که قصد ترکیب پودرهای بهداشتی نظیر مواد غذایی، دارویی، شوینده ها را دارید توصیه می شود برای این کار به سراغ دستگاه ریبون بلندر استیلی بروید. چرا که در غیر این صورت ممکن است دستگاه در اثر تماس با این مواد دچار دی اکسید کربن و در واقع زنگ زدگی شود. علاوه بر آن بخش های در تماس با مواد نظیر همزن دستگاه بلند در موارد بهداشتی بایستی از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شوند.

دستگاه ریبون بلندر پاشا صنعت البرز
دستگاه ریبون بلندر پاشا صنعت البرز

 دستگاه ریبون بلندر به چه صورت کار می کند؟

ریبون بلندرها در واقع از نوع میکسرهای همرفتی می باشند. چرخش نواری در این دستگاه باعث خواهد شد که چرخش مواد در دو جهت انجام گردد.

همان گونه که پیش از این گفتیم دستگاه ریبون بلندر دارای همزنی متشکل از دو گروه پروانه یا روبان می باشد. به واسطه یکی از این روبان ها انتقال پودر به سمت بیرون یا خارج از مرکز مخزن به طرف بالا انجام خواهد شد و روبان دیگری وظیفه داشته مجدد پودرها را به طرف داخل و قسمت مرکز برگرداند. این کار در واقع با قدرت برگرفته از نیروی شفت متصل به موتور گیربکس صورت می پذیرد و بر اثر مداومت به صورت کاملا همگن مواد را با یکدیگر ترکیب خواهد نمود. به طور معمول این دستگاه برای ترکیب مواد پودری زمانی 6 تا 20 دقیقه ای نیاز خواهد داشت.

فیلم عملکرد دستگاه ریبون بلندر
فیلم GIF عملکرد دستگاه ریبون بلندر

عملکرد دستگاه ریبون بلندر (ویدئو)

در ادامه شما می توانید فیلم کوتاه Gif  شده ای را از دستگاه ریبون بلندر 50 لیتری مشاهده نمایید. این دستگاه در واقع به ریبون بلندر کوچک معروف است. برای آن که بهتر به نحوه حرکت روبان ها در بلندر پی ببرید کافی است که کمی روی طریقه چرخش پودرها در زمان عملیات میکس دقیق شوید. میکس در دستگاه های بلندر بزرگ تر بسیار دقیق تر صورت می پذیرد. به طور معمول کوچک ترین دستگاه های ریبون بلندر دارای ظرفیت 100 لیتری می باشند. اما در شرکت پاشا صنعت البرز شما حتی قادر به سفارش دستگاه بلندر کوچک با ظرفیت 50 لیتر نیز خواهید بود.

معرفی برخی از دستگاه های بلندر

از بین دستگاه های بلندر موجود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. دستگاه بلندر ادویه
  2. دستگاه میکسر پودر لباسشویی
  3. دستگاه میکسر پودر ژله
  4. بلندر خوراک دام
  5. دستگاه میکسر پودر قهوه
  6. میکسر خانگی
  7. دستگاه ریبون بلندر آرد
  8. بلندر ماسه

دستگاه میکسر بلندر افقی با مخزن ثابت

دستگاه میکسر بلندر افقی با مخزن ثابت یا ریبون بلندر در واقع دستگاهی با ساختار افقی مخزن و پره هاست که این مخزن ثابت و بدون گردش می باشد. در دستگاه بلندر با مخزن گرد ساختار دستگاه گرد و استوانه ای شکل است و از این رو در زمان خروج، پودرها به طور کامل از دستگاه بیرون آمده و در رابطه با پودرهای حساس دستگاه بلندر با مخزن گردان انتخاب هوشمندانه تری به شمار می آید. اما متاسفانه این نوع از دستگاه ها از دقت پایینی برخوردار می باشند و این موضوع نیز ناشی از ساختار استوانه ای شکل مخزن این دستگاه است.

نکات قابل توجه در زمان استفاده از دستگاه ریبون بلندر

  • توصیه می شود تنها استفاده شما از این دستگاه محدود به میکس پودرهای خشک باشد و برای پودرهایی که دارای مقداری رطوبت می باشند بهتر است حتما پیش از ریختن آن ها در درون دستگاه با تولیدکننده مشورت داشته باشید.
  • در زمان ترکیب پودر با دستگاه ریبون بلندر، بایستی به طور کامل 40 تا 100 درصد از حجم مخزن تا روی پره ها پر شود. در واقع برای داشتن یک میکس صحیح نیاز است که حداقل تا 40 درصد دستگاه را از پودر پر نمود و در این حالت نیز باز نیاز به مشورت با تولیدکننده دستگاه خواهد بود.
  • در صورتی که قصد پودر کردن مواد پودری بهداشتی را دارید حتما ریبون بلندر انتخابی شما باید از نوع استیل 304 یا 316 و یا پلی اتیلن باشد.
  • چرخش پره های دستگاه بایستی تنها در یک طرف انجام گردد و در واقع نمی توان انتظار داشت که در هر دو طرف عملکرد میکس به خوبی از سوی همزن صورت پذیرد.
  • برای شستشوی دستگاه ریبون بلندر به هیچ عنوان نباید از شوینده و مواد غیرمجاز استفاده نمود.

فروش دستگاه ریبون بلندر پاشا صنعت البرز

در صورتی که قصد خرید دستگاه ریبون بلندر از شرکت پاشا صنعت البرز را دارید توصیه می شود به منظور کسب اطلاعات بیشتر به صورت تلفنی یا حضوری با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

قیمت دستگاه ریبون بلندر

برای اطلاع از قیمت انواع ریبون بلندر به صورت اینترنتی می توانید همین الان با شماره های پشتیبانی سایت تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان خرید مهمان ما باشید.

ضمانت دستگاه ریبون بلندر پاشا صنعت البرز

دستگاه ریبون بلندر پاشا صنعت البرز دارای گارانتی 12 ماه و نیز خدمات پس از فروش 10 ساله است. البته لازم به ذکر است که تمامی دستگاه های تولید شده در این کمپانی این شرایط را دارا می باشند.

کیفیت میکسر پودری پاشا صنعت البرز

در بین انواع ماشین آلات تولیدی در شرکت پاشا صنعت البرز دستگاه میکسر پودری بیشترین کیفیت را دارا می باشد. این ماشین از کیفیت ساخت بسیار مطلوبی برخوردار است و در حال حاضر رقابت سختی با رقبای چینی، هندی و ترکیه ای خود دارد.

آیا امکان استفاده از موتوری قدرتمندتر از استاندارد برای دستگاه ریبون بلندر وجود خواهد داشت؟

با توجه به بالا بودن تعداد پرسش ها در این زمینه لازم دانستیم در این مطلب آن را مطرح نموده و بگوییم که جواب این پرسش منفی است. در واقع موتور و تیپ و نوع گیربکس به نوعی اجزای اجرایی این دستگاه به شمار آمده و انرژی دستگاه را تامین خواهند نمود. در صورتی که موتور انتخابی برای این دستگاه از حد استاندارد قدرتمند باشد دستگاه دچار لرزش شده و در پی آن کاهش عمر دستگاه را به همراه خواهد داشت.

برچسب ها :
بلندرمیکسر

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

7 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام. قیمت ریبون بلندر رو میفرمایید؟ و اینکه دستگاه ریبون بلندر رو چند روزه میسازید؟

    پاسخ
    • سلام. جهت دریافت قیمت روز دستگاه ریبون بلندر با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید. توضیحات کامل در رابطه با نحوه ساخت، مدت زمان ساخت، متریال و … دستگاه ریبون بلندر به شما داده خواهد شد.

      پاسخ
  • قیمت دستگاه میکسر ریبون بلندر رو میخواستم بدونم؟ و اینکه جنس بدنه از استیل هست؟

    پاسخ
  • سلام. قیمت ریبون بلندر رو میخواستم بدونم؟ شما ریبون بلندر دست دوم هم برای فروش دارید؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
    • سلام احمد عزیز؛
      دستگاه میکسر ریبون بلندر از جنس استیل ساخته میشه. ما دستگاه ریبون بلندر دست دوم برای فروش نداریم. چون دستگاه ها به سفارش مشتری ساخته میشه و تحویل داده میشه. برای اطلاع از قیمت ریبون بلندر با ما تماس بگیر. راهنماییت میکنیم که یک دستگاه مناسب کارت تهیه کنی

      پاسخ
  • مهران مبارکی
    8 فوریه 2022 9:42 ب.ظ

    سلام. ریبون بلندر دست دوم برای کارگاه میخواستم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب