شیرینگ پک چیست

دستگاه شیرینگ پک

9 دیدگاه
5/5 - (238 امتیاز)
زمان مطالعه : [rt_reading_time] دقیقه

اگر قصد خرید دستگاه شیرینگ پک را دارید یا به دنبال مقایسه کردن مدل های مختلف شیرینگ پک میگردید این مطلب جامع برای شما آماده شده است. ما در این صفحه به بررسی نحوه عملکرد مدل های دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و هچنین قیمت دستگاه شیرینگ پک می پردازیم. تمامی دستگاه های شیرینگ پاشا صنعت یکسال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش دارند.

فهرست محتوا نمایش

شیرینگ پک چیست؟ آشنایی با دستگاه شرینک پک

در بین ماشین آلات بسته بندی، دستگاه شیرینگ پک را می توان پراستفاده ترین و در عین حال ارزان ترین دستگاه به شمار آورد. این دستگاه محصول را با روکشی از پلاستیک شفاف و نازک (فیلم شرینگ) بسته بندی خواهد نمود. shrink در زبان انگلیسی کوچک کردن یا کشیدن معنی می شود و اگر چه شرینک تلفظ صحیح آن می باشد اما با این حال به طور معمول به این دستگاه در ایران دستگاه شیرینگ گفته می شود. این نوع بسته بندی ضمن بسته بندی و کنار هم قرار دادن چند محصول، به خوبی از آن ها محافظت نموده و از نفوذ گرد و غبار و آب به محصول جلوگیری خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور دقیق ببینیم دستگاه شیرینگ پک چیست؟ و چه کاربردها و فوایدی می تواند داشته باشد.

شیرینگ پک؛ یکی از اصلی ترین دستگاه های خط تولید صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی می باشد. قیمت پایین، سرعت بالا در بسته بندی و کارایی بسیار مناسب، شیرینگ پک را به یکی از دستگاه های اصلی خطوط تولید تبدیل کرده است. با توجه به اینکه مواد غذایی به طور مستقیم با سلامت انسان ارتباط دارد، پلمپ و بسته بندی مواد غذایی به وسیله دستگاه شیرینگ اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

شیرینگ پک در چه مواردی به کاربرده می شود؟

در زمینه بسته بندی کارتون و جعبه های بزرگ و کوچک مواد غذایی، شوینده های بهداشتی، نوشیدنی های خوراکی نظیر آب معدنی یا نوشابه، ظروف یک بار مصرف، مواد پروتئینی و سطح وسیعی از محصولات گوناگون از شرینک پک استفاده می شود و بیشترین استفاده از دستگاه شیرینگ در رابطه با بسته بندی محصولات خوراکی و در صنایع غذایی است.

شیرینگ بطری های نوشابه به کمک دستگاه شیرینگ

عملکرد دستگاه شیرینگ پک به چه صورت است؟

دستگاه شرینک پک به عنوان اولین قدم با میزان مشخصی از فیلم یا رول پلاستیکی شیرینگ محصول مورد نظر را در برگرفته و پس از آن به کمک نوار نقاله، آن را به درون کوره انتقال می دهد. حرارت درون کوره سبب نرم و پخته شدن این روکش می شود و با توجه به حالت جمع شدگی که به خود می گیرد به خوبی محصول را احاطه می نماید. پس از قرارگیری فیلم شیرینگ در مقابل حرارت، این بار در بخش انتهایی کوره فن خنک کننده ای وجود دارد که به بسته حرارت دیده هوا می دمد. اکنون شرینگ به اتمام رسیده و محصولات درون پوششی شفاف پلاستیکی قرار داده می شوند.

شیرینگ پک؛ دستگاهی که در انتهای خط تولید صنایع مختلف قرار میگیرد و کار بسته بندی محصولات را انجام می دهد. مهمترین کاربرد شیرینگ پک عایق رطوبت و ایجاد تعادل در بسته بندی کالا ها کنار هم می باشد.

در ادامه نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی را ملاحظه میکنید. کارتن ها به داخلی تونل دستگاه رفته و به صورت شیرینگ شده از دستگاه خارج می شوند.

ویدیوی نحوه کار دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شرینک پک چه مزایایی به همراه دارد؟

محصولاتی که دارای تعادل ناپایداری هستند به کمک انواع دستگاه بسته بندی شیرینگ پک به خوبی قادر به قرارگیری در کنار یکدیگر خواهند بود. این نوع بسته بندی به خوبی این امکان را فراهم خواهد نمود تا محصولات در جای خود ایستاده و همچنین از نظم مطلوبی برخوردار باشند. از موارد به کارگیری این نوع بسته بندی می توان به بسته بندی مواد غذایی نظیر بسته بندی بطری های آب آشامیدنی اشاره نمود. فیلم شیرینگ در مقابل نفوذ رطوبت به کالا همچون عایقی مطلوب عمل خواهد نمود. در واقع دستگاه شیرینگ ضمن نظم بخشی به کالاها، تامین کننده سلامت آن ها خواهد بود و از این رو برای بسته بندی انواع محصولات به ویژه محصولات غذایی این روش را می توان روش موثر و مقرون به صرفه ای دانست.

نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ که در دستگاه شیرینگ پک از آن استفاده می شود

بسته به سایز کالای مورد نظر که قرار است بسته بندی شود برشی از نایلون شیرینگ به دور آن پیچیده می شود و با عبور کالا از تونل حرارتی دستگاه شیرینگ پک و نیز به واسطه دستگاه خنک کننده موجود در بخش انتهایی تونل این برش دچار انقباض شده و به دور محصول غلاف می گردد.

انواع دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ در مدل های مختلفی قابل طراحی و تولید می باشد که هر کدام از این دستگاه ها، طیف خاصی از نیازها را پوشش می دهد. در ادامه انواع دستگاه شیرینگ را بررسی میکنیم.

1. دستگاه شیرینگ پک دستی

شیرینگ پک دستی

دستگاه شیرینگ دستی یکی از انواع ساده و متداول دستگاه شیرینگ پک می باشد که از نظر صنعتی و اتوماسیون پیچیدگی کمتری نسبت به سایر دستگاه ها دارد. دستگاه های شیرینگ پدالی، تونل حرارتی و شیرینگ پک کابینی از انواع دستگاه شیرینگ پک دستی می باشند که بیشتر مناسب خانه، کارگاه های کوچک و در کل مکان های با فضای کم می باشد که نیاز به حجم تولید کم و یا متوسط دارند.

شیرینگ PVC نام دیگر این مدل دستگاه می باشد. قیمت دستگاه شیرینگ پک دستی به دلیل پایین بودن آن یکی از ویژگی های مثبت آن به شمار می رود.

از دستگاه شیرینگ پک دستی برای کاربردهای متنوعی مانند بسته بندی کارتن های کوچک، جعبه، ظروف غذا، بسته بندی شیرینی و شکلات و … استفاده میشود.

2. دستگاه شیرینگ پک تونلی

در بین انواع دستگاه های شیرینگ می توان دستگاه شیرینگ پک تونلی را پراستفاده ترین گزینه دانست. این دستگاه در تولیدی های کوچک گرفته تا کارخانه های بزرگ کاربرد دارد و به کمک آن می توان محصولات مختلف را بسته بندی نمود. این دستگاه به دو صورت شیرینگ پک اتوماتیک و شیرینگ پک نیمه اتوماتیک ساخته می شود و در صورتی که در کسب و کار شما به بسته بندی سریع و در تیراژ بالا نیاز دارد، دستگاه شیرینگ پک تونلی اتوماتیک برای شما انتخاب مناسب تری می باشد. دستگاه شیرینک پک تونلی در واقع دارای محفظه ای تونل مانند برای بسته بندی کالاها با فناوری شیرینگ است.

  • دستگاه شیرینگ پک تونلی نیمه اتوماتیک

شیرینگ پک نیمه اتوماتیک

یکی از دستگاه های پرکاربرد صنعت بسته بندی، دستگاه شیرینگ پک تونلی نیمه اتوماتیک می باشد که یک دستگاه با اتوماسیون صنعتی متوسط می باشد. از این دستگاه جهت بسته بندی محصولاتی نظیر بطری نوشابه، آب معدنی، آب رادیاتور، قوطی های فلزی و محصولات این چنینی و بدون نیاز به کارتن استفاده می شود. از شیرینگ پک نیمه اتوماتیک جهت بسته بندی کالاهای با تیراژ متوسط استفاده می گردد.

در ایران، بیش از نیمی از کارخانه های تولیدی از همین مدل شیرینگ پک نیمه اتوماتیک جهت بسته بندی محصولات استفاده می کنند که نشان از کاربرد بسیار زیاد آن می باشد.

شیرینگ پک نیمه اتوماتیک دارای جک جلو برنده و نگهدارنده می باشد و در دو مدل دوگانه ساز( گاز سوز – برقی)  و برقی تولید می گردد. در این مدل راحتی کارکرد دستگاه برای اپراتور و قیمت تمام شده دستگاه نسبت به مدل های دیگر در اولویت قرار دارد.

  • دستگاه شیرینگ پک تونلی اتوماتیک

شیرینگ پک تمام اتوماتیک

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک، همانطور که از نام آن پیداست به صورت فول اتوماتیک در خط تولید قرار میگیرد که یک دستگاه بسته بندی نهایی به شمار می آید.

در شیرینگ اتوماتیک سعی شده است که بیشترین و کاملترین میزان اتوماسیون صنعتی بکار گرفته شود تا برای کارکردن در خط تولید نیاز به نیروی انسانی نباشد!

دستگاه شیرینگ اتوماتیک، مناسب شرکت ها و کارخانه های بزرگی است که خط تولید پیوسته دارند و محصولات در انتهای خط بسته بندی دیگر در انبار دپو نمی شوند بلکه مستقیما پس از بسته بندی اولیه ، بدون هرگونه وقفه ای، بسته بندی نهایی و آماده ارسال می شوند.

در صورتی که نیاز به بسته بندی سریع (و تعداد بالا) یک یا دو محصول با ابعاد و اندازه های یکسان بود، استفاده از دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک به شدت توصیه می شود. و چنانچه تنوع محصولات بیشتر بود، می بایست از مدل های دیگر مانند دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک استفاده گردد.

  • دستگاه شیرینگ پک تونلی دوخت از بغل

شیرینگ دوخت از بغل

دستگاه شیرینگ پک دوخت از بغل یکی دیگر از انواع دستگاه شیرینگ بسته بندی می باشد که به صورت نیمه اتوماتیک ساخته می شود. این دستگاه مناسب بسته بندی انواع کارتن ها، شیشه ها، محصولات آرایشی و بهداشتی، جعبه ها و … می باشد که طول زیادی دارند.

شیرینگ پک تونلی دوخت از بغل به گونه ای ساخته می شود که ابعاد خود دستگاه جمع تر و کوچک تر شود و این موضوع سبب می شود تا فضای کمتری توسط این دستگاه اشغال گردد.

در شیرینگ پک دوخت از بغل مشابه سایر مدل ها از عایق حرارتی استفاده شده است. که این مهم با استفاده از تونل گرمایشی با پشم سنگ ایجاد گردیده است.

مهم ترین ویژگی بارز دستگاه شیرینگ پک دوخت از بغل موازی بودن شاسی تیغه دوخت با شاسی اصلی است. که با این ویژگی می توان محصولاتی را پک و بسته بندی کرد که ابعاد بزرگی دارند. مانند انواع کف پوش، انواع قفسه های فلزی، پارکت ها ، استند ها و … .

گالری تصاویر دستگاه شیرینگ پک

 

چگونه باید با دستگاه شرینک پک تونلی کار کرد؟

در زمینه کار با این دستگاه به عنوان اولین قدم رول یا فیلم شرینک به دور محصول پیچیده شده و پس از آن به درون تونل فرستاده می شود، حرارت درون تونل نیز باعث می شود که بسته ها در حین عبور از این تونل مورد شیرینگ و بسته بندی قرار گیرند.

نحوه کار دستگاه شیرینگ پک تونلی دوخت از بغل

دستگاه شیرینگ پک تونلی تولیدی پاشا صنعت البرز

ساخت دستگاه شیرینگ پک تونلی بیشترین تولیدات شرکت پاشا صنعت البرز را به خود اختصاص داده است. اما با این حال شما این امکان را دارید تا نوع کابینی و حرارتی و … دستگاه های شیرینگ پک را نیز سفارش دهید. ولی به طور کلی بیشتر فعالیت این شرکت در زمینه تولید دستگاه شیرینگ تونلی است.

دستگاه شیرینگ حرارتی

روکش حرارتی چیست؟

به منظور عایق سازی از روکش های حرارتی که به شکل لوله های پلاستیکی جمع شونده ای هستند استفاده می شود.

موارد استفاده از عایق سازی حرارتی

  • سیم ها
  • کابل ها
  • شینه ها
  • اتصالات
  • ترمینال ها

مقاومت در نظر گرفته از سوی دستگاه شرینگ حرارتی برای کالاهای بسته بندی شده با این روکش ها بسیار مطلوب می باشد و استقامت قابل قبولی را در برابر مواد شیمیایی و اثرات آن ها، فرسودگی و تغییرات مختلف آب و هوا از خود نشان خواهند داد. علاوه بر آن دستگاه شیرینگ حرارتی در زمینه تعمیر عایق سیم ها و یا کابل ها، خوشه بندی و کد گذاری شان بر اساس رنگ آن ها نیز کاربرد دارد.

عملکرد شیرینگ حرارتی به چه صورت است؟

در این دستگاه در واقع کالای مورد نظر به خوبی با روکش حرارتی پوشیده شده و پس از آن به وسیله منبع حرارتی نظیر سشوار صنعتی در معرض حرارت قرار خواهد گرفت. محور قطری دستگاه بر اثر این حرارت جمع شده و برای جسم مورد نظر عایق مقاومی به وجود خواهد آورد. لازم به ذکر است که بسته به نوع کالا میزان حرارت وارده متفاوت از دیگری است.

شیرینگ پک پاشا صنعت البرز

خرید دستگاه شیرینگ پک دست دوم

در صورتی که قصد خرید یک دستگاه شیرینگ پک دست دوم را دارید بایستی پیش از اقدام به خرید، قطعات و اجرای آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. به طور معمول دستگاه های شیرینگ پک دست دوم مدت زیادی را در خط تولید کار کرده و دارای استهلاک بالایی می باشند. اما با این حال چنانچه تصمیم خود را برای خرید دستگاه شیرینگ دست دوم گرفته اید توصیه می شود که به خوبی تمامی بخش های آن را بررسی نموده و حتی در صورت عدم برخورداری از اطلاع و شناخت کافی حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

دستگاه شرینک پک پاشا صنعت البرز

در ماشین سازی پاشا صنعت البرز حرفه ای ترین طراحان ابتدا عمل طراحی و تست دستگاه شرینگ پک را انجام داده و به واسطه نقشه های مختلف صنعتی شخصی سازی ماشین را برای فرد سفارش دهنده اجرا نموده تا در نهایت ماشین ساخته شده کاملا مطابق با نظر و نیاز مشتری باشد. در این شرکت همچنین برای آن که مشتری بتواند دستگاه را با قیمت مناسب تری تهیه کند امکان خرید اجزای مختلف دستگاه به صورت خام و عمده فراهم شده است.

گارانتی و پشتیبانی پاشا صنعت البرز

شرکت پاشا صنعت البرز برای کلیه دستگاه های شیرینگ پک خود گارانتی یک ساله و نیز خدمات پس از فروش 5 ساله در نظر گرفته و از این رو با توجه به خدمات طولانی مدتی که این شرکت برای محصولات خود در نظر گرفته به راحتی می توان به کیفیت محصولات آن پی برد.

امیدواریم با مطالعه مقاله شیرینگ پک چیست اطلاعات کاملی در رابطه با این دستگاه کسب کرده باشید با این حال چنانچه هنوز سوالاتی در خصوص این دستگاه دارید میتوانید هم از سایر مقالات آموزشی ما پیرامون شیرینگ پک استفاده کنید و هم با شماره تماس های موجود در سایت یک مشاوره رایگان مهمان ما باشید.

پرسش های متداول

1. چه تفاوتی بین دستگاه شیرینگ تونلی و دستگاه شیرینگ پک کابینی وجود دارد؟

بی شک به عنوان اولین قدم بایستی مدل دستگاه را انتخاب نمود. در صنعت بسته بندی دو نوع دستگاه شیرینگ وجود دارد که هر یک کارکرد خاصی را از خود نشان می دهند. به طور کلی برای انتخاب مدل دستگاه شیرینگ بایستی به ابعاد محصول مورد بسته بندی توجه شود.

به منظور بسته بندی محصولات دارای ابعاد بزرگ و نیز وزن زیاد نظیر لولزم خانگی، پک آب معدنی و… دستگاه شیرینگ تونلی کاربردی می باشد. عملکرد این دستگاه نیز به این شکل می باشد که پس از آن که محصول با نایلون شیرینگ (متداول ترین فیلم پلاستیکی مورد استفاده در صنعت بسته بندی شیرینگ) پیچیده شده و در واقع نایلون به دور آن دوخته شد، حرارت درون تونل دستگاه سبب چسبیده شدن نایلون به دور محصول خواهد شد.

برای محصولات کوچک و سبک نظیر پک های شکلات، بیسکوییت، کتاب و … نیز دستگاه شیرینگ کابینتی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه عمل دوخت و شیرینگ را به صورت همزمان و تک مرحله ای انجام خواهد داد.

2. دستگاه شیرینگ دارای چه ابعادی است؟

به عنوان دومین قدم در زمینه خرید دستگاه شیرینگ بایستی ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد. به طور معمول دستگاه شیرینگ تونلی دارای ابعاد استاندارد 4* 90* 120 سانتیمتر  (طول، عرض و ارتفاع) می باشد.

ابعاد استاندارد کابین دستگاه شیرینگ کابینی نیز 40*30* 20 سانتی متر است و ابعاد کابین آن نیز حداکثر 60*80* 30 سانتی متری خواهد بود.

3. در دستگاه شیرینگ تونلی ابعاد دهانه تونل چه میزان می باشد؟

دهانه تونل در دستگاه های شیرینگ تونلی به طور معمول دارای ابعاد 120* 70* 60 سانتی متر (طول، عرض، ارتفاع) است.

4. انرژی دستگاه شیرینگ از برق تامین می گردد یا گاز؟

به طور معمول ساخت دستگاه شیرینگ تونلی به صورت دوگانه سوز انجام می شود و بسته به سفارش مشتری برق مصرفی آن تک فاز یا 3 فاز در نظر گرفته خواهد شد. اما دستگاه شیرینگ کابینی برای کار کردن به برق نیاز خواهد داشت و می تواند این برق به صورت تک فاز یا 3 فاز می باشد.

5. موتور مورد استفاده در دستگاه شیرینگ از چه نوع می باشد؟

موتور به کار رفته در هر دو دستگاه شیرینگ از نوع موتوژن تبریز است.

6. در ساخت بدنه دستگاه شیرینگ از چه جنسی استفاده شده است؟

هر دو مدل دستگاه شیرینگ دارای بدنه ای از الکترواستاتیک کوره ای می باشند.

7. در دستگاه شیرینگ از چه فیلم یا رولی استفاده می شود؟

در دستگاه شیرینگ تونلی از نایلون شیرینگ پلی اتیلن استفاده می گردد و در دستگاه شیرینگ کابینی نیز رول مصرفی از نوع  POF يا PVC  است.

8. دستگاه شیرینگ از نوع اتوماتیک می باشد یا نیمه اتوماتیک؟

دستگاه شیرینگ تونلی در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتومات ساخته می شود. دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک فاقد جک پیش برنده می باشد و در واقع بعد از آن که محصول درون نایلون قرار گرفت و نایلون به دور آن دوخته شد هدایت مصول به درون تونل بایستی توسط خود اپراتور انجام شود.

در رابطه با دستگاه شیرینگ کابینی نیز حتما باید قرار دادن محصول درون کابین و فشردن اهرم کابین توسط اپراتور انجام شود.

9. دستگاه شیرینگ چقدر وزن دارد؟

به طور تقریبی وزن دستگاه شیرینگ تونلی 800 تا 900 کیلوگرم می باشد و دستگاه شیرینگ کابینی نیز تقریبا 100 کیلوگرم وزن دارد.

10. در دستگاه شیرینگ سرعت بسته بندی محصولات چقدر است؟

در دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتومات بسته بندی محصولات با سرعت 400 محصول در ساعت انجام می شود و در نمونه های اتوماتیک این میزان به 600 تا 700 بسته در ساعت افزایش پیدا خواهد نمود.

در دستگاه شیرینگ کابینی نیز سرعت بسته بندی 300 بسته در ساعت می باشد.

11. قیمت دستگاه شیرینگ پک چقدر است؟

قیمت دستگاه شیرینگ پک متناسب با نوع عملکرد دستگاه از حدود 32 میلیون تومان تا 65 میلیون تومان متغیر است. جهت اطلاع از قیمت دقیق دستگاه تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید 09125689025

 

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این محصول شرکت کنید!

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • علی رستمی
    24 فوریه 2021 10:37 ب.ظ

    سلام. قیمت شیرینگ پک نیمه اتوماتیک چنده؟ چقدر طول میکشه ساخته بشه؟ ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  • دستگاه شیرینگ با قابلیت دوخت از بغل چقدر طول میکشه ساخته بشه؟ اگر نخواهیم دوخت از بغل داشته باشه چقدر طول میکشه؟ شیرینگ پک آماده ساخته شده هم دارید؟ فوری میخوام

    پاسخ
    • سلام. در حال حاظر یک دستگاه آماده داشتیم که فروخته شد و باید دستگاه شیرینگ متناسب با نیاز شما ساخته باشه. لطفا با شماره 09125689025 و 02634808813 تماس حاصل کنید.

      پاسخ
  • قیمت شیرینگ پک تمام اتوماتیک چنده؟ تحویل چند روزه است؟

    پاسخ
  • سلام. ما برای تولیدی آب معدنی میخواهیم دستگاه شیرینگ بخریم. قیمت دستگاه شیرینگ پک که مناسب کار ما باشه چقدره؟ ممنون میشم جواب بدید یا به ایمیلم ارسال کنید. سپاس

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    قیمت دستگاه شرینک رو میخواستم. ممنون میشم برام کاتالوگ رو ایمیل کند.

    پاسخ
  • سلام. قیمت شیرینک تونلی رو میخواستم بدونم. هم اتومات و هم نیمه اتومات. ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب