نکات مهم پیش از خرید ماشین آلات بسته بندی

نکات قابل توجه قبل از اقدام به خرید ماشین آلات بسته بندی

بدون دیدگاه
5/5 - (6 امتیاز)

در این مطلب آموزشی 8 نکته مهم که قبل از اقدام به خرید ماشین آلات صنعتی می بایست مد نظر داشته باشید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با پاشاصنعت البرز همراه باشید…

1. نوع بسته بندی

پیش از هر کاری شما بایستی در رابطه با ماشین آلات بسته بندی مورد نظر اطلاعات کاملی در اختیار داشته باشید تا هنگام صحبت با شخص مربوطه دچار مشکل نگردید. علاوه بر آن بایستی به خوبی با وظیفه ی بسته بندی آشنایی داشته باشید.

در واقع باید در نظر داشته باشید که بسته به نوع محصولات شما به چه نوع بسته بندی نیاز می باشد و بایستی چه حجمی از محصولات مورد بسته بندی قرار گیرند و…

با در اختیار داشتن اطلاعات این چنینی، انتخاب ماشین آلات بسته بندی مناسب برای محصولات مورد نظر و متناسب با اهداف کاری شما کار بسیار راحت تری خواهد بود.

علاوه بر آن، انتخاب یک رنگ مناسب برای بسته بندی محصول نیز موضوعی حائز اهمیت می باشد. یکی از راه های موثر به منظور داشتن فروشی بیشتر، اضافه کردن چیزهای مورد نیاز و کاربردی به محصول است.

انتخاب نوع بسته بندی مناسب

2. ساختار ماشین آلات بسته بندی

شما باید در ابتدا تعیین کنید که آیا به دنبال یک ماشین آلات بسته بندی با ساختاری ساده هستید و یا این که مایلید کمی ساختار آن پیچیده باشد؟

برای مثال در صورتی که دوست دارید حتی بعد از گسترش شرکت و پیشرفت هایی که در آینده به آن دست پیدا می کنید باز هم دستگاه شما قادر به رفع نیازهای وسیع تر شرکت باشد به طبع بهتر است از همان ابتدا یک دستگاه با ساختار پیچیده تر را انتخاب کنید.

در واقع با تمرکز بر روی اهداف بلند مدت ریسک سرمایه گذاری شما کاهش پیدا خواهد کرد و برای مدت بیشتری امکان استفاده از ماشین آلات خریداری شده را خواهید داشت.

توصیه می شود حتما در زمان خرید دستگاه ویژگی هایی نظیر تطبیق پذیری و چند منظوره بودن را در مورد آن مدنظر قرار دهید. باید ببینید که آیا تنها در یک خط تولید نیاز به استفاده از این دستگاه دارید یا این که بایستی به تعداد خطوط تولید بیشتری اختصاص یابد؟

برخی از ماشین آلات پیشرفته قادر به بسته بندی خودکار محصولات با ابعاد گوناگون می باشند. لذا اگر می خواهید در بخش بسته بندی از نیروهای کمتری استفاده کنید این نوع از ماشین آلات بسیار به کارتان خواهد آمد. به نوعی همه چیز به نیازهای شما بازمی گردد.

برای مثال دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک ، قابلیت خودکارسازی خط تولید را دارا می باشد و نیاز به نیروی انسانی کمتری نسبت به دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک است.

شما باید اطلاعات کاملی از ماشین آلات بسته بندی مورد نظر داشته باشید تا زمانی که می خواهید با شخص مورد نظر صحبت کنید مات و مبهوت نمانید
ساختار ماشین آلات

3. توجه به فضاهای قابل استفاده و در دسترس در محیط بسته بندی

یکی دیگر از مواردی که حتما بایستی پیش از اقدام به خرید ماشین آلات و دستگاه های مورد نیاز مد نظر قرار داده شود توجه به فضای کارگاه یا کارخانه خود می باشد و در واقع شما باید با توجه به میزان فضایی که در اختیار دارید سایز دستگاه مورد نیاز خود را تعیین کنید.

در این رابطه همچنین باید مطمئن شوید که پس از قرارگیری دستگاه در فضای مورد نظر باز هم برای رفت و آمد کارکنان و نیز به منظور باز نمودن پنل ها برای انجام تعمیرات فضا وجود خواهد داشت.

علاوه بر آن در فضای مورد نظر بایستی در بخش بالای ماشین آلات امکان اتصال اشکوب کوتاه وجود داشته باشد. درنظرگیری تمامی این موارد باعث خواهد شد که دستگاه انتخابی شما کاملا متناسب با فضای مورد نظر باشد.

4. انتخاب سرعت کارکرد ماشین آلات متناسب با پهنای باند

یکی از نکات قابل توجه در رابطه با میزان تولید، ضرورت بیشتر بودن میزان تولید از تنها تامین نیاز مصرف کنندگان می باشد. از این رو هر چه بتوان میزان تولید محصولات را در بازه زمانی کوتاه تر افزایش داد، به همراه آن افزایش تعداد قراردادهای فروش و نیز افزایش میزان مشتریان نیز محقق خواهد شد. البته در چنین شرایطی نیاز به مدیریت صحیح این میزان رشد می باشد.

شما بایستی مطمئن گردید که تیم شما می تواند خود را با این افزایش تقاضا تطبیق دهد. چرا که در غیر این صورت کسب و کار شما به دلیل عدم پایبندی به تعهدات دچار شکست خواهد شد. از این رو به منظور افزایش تولید حتما باید پیش از این کار، اقدام به برنامه ریزی نمایید.

به عنوان نمونه بایستی در زمان خرید ماشین آلات مواردی چون سرعت تولید و بسته بندی دستگاه را مدنظر قرار دهید. در صورتی که شرکت شما از نوع بسته بندی پیمانکاری می باشد شما با انتخاب ماشین آلات پرسرعت نظیر VFFS ها (فرم فیل های عمودی و سیل) قادر به بسته بندی 300 محصول در طی هر دقیقه می باشید.

5. مونتاژ و نصب قطعات اضافی

اگر در کسب و کار شما نیاز به مونتاژ کردن و نصب قطعات اضافی می باشد شما می توانید به سراغ دستگاه هایی بروید که از تنظیمات لازم برای این کار برخوردار باشند.

برخی از ماشین آلات نیاز به ادغام در خط بسته بندی خواهند داشت تا شرایط برای ایجاد محصولات جدیدی فراهم گردد. در صورتی که این ویژگی منجر به افزایش کارایی ماشین آلات خواهد شد و شما بایستی با شناسایی آن ها به ارتقا دستگاه خود کمک کنید.

به عنوان نمونه دستگاه تاریخ زن یک دستگاه مکمل و از ملزومات و تجهیزات بسته بندی برای دستگاه های بسته بندی به شمار می آید. در صنعت بسته بندی دستگاه تاریخ زن را می توان همچون دستگاه های بسته بندی مهم و پراهمیت دانست.

6. خدمات پس از فروش و پشتیبانی ماشین آلات

در زمان خرید ماشین آلات بسته بندی حتما در رابطه با سرویس و خدمات پس از فروش آن نیز جویا شوید. باید در نظر داشته باشید که چه مدت زمانی برای آموزش تکنسین ها برای کار با ماشین آلات نیاز خواهد بود. همچنین آیا در منطقه شما نیز تامین کننده قادر به تعمیر و نگهداری و موارد عملیاتی می باشد یا خیر؟

این را در نظر داشته باشید که خرابی ماشین آلات همواره هزینه های تقریبا سنگینی را با خود به همراه خواهند داشت؛ از این رو باید مطمئن گردید که خیلی سریع در چنین شرایطی قادر به بهره مندی از خدمات تعمیر و نگهداری دستگاه خواهید بود.

البته نگهداری صحیح از ماشین آلات از خرابی دستگاه ها جلوگیری می نماید و عملکرد منظم سیستم را به همراه خواهد داشت.

7. توجه به ملاحظات امنیتی

در طراحی ماشین آلات بسته بندی، امنیت موضوعی بسیار حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال یک ترند برای ماشین آلات خود یک ناحیه امنیتی در نظر گرفته است که در زمان قرارگیری یک بخش از ماشین آلات در حالت امن، باقی بخش ها به حالت استندبای خواهند رفت و در واقع عملکرد روتین خود را دارند. به کمک نواحی امنیتی می توان مدت زمان کارکرد دستگاه را افزایش داد و اتلاف زمان را به حداقل رساند.

آیا به arc-flash compliant دستگاه نیاز می باشد؟ براساس گزارشات صورت گرفته از سوی Convergence Training شیوه های سیم کشی الکتریکی در سال 2017 جزو 10 مورد برتر قرار داشتند، از این رو می توان دریافت که بایستی برای آموزش و کارکرد توجه ویژه ای قائل شد.

به کمک یک پنل متصل با سیم Graceport به بخش بیرونی اتاقک الکتریکی  می توان موفق به ایجاد تغییرات مورد نیاز در برنامه ها شد و به این صورت قادر خواهید بود که به طور کامل ورودی ها و خروجی ها را زیر نظر بگیرید و مطمئن گردید که عملکرد آن ها کاملا منظم و طبق روال می باشد.

به منظور بهره مندی از این امکانات در زمان خرید ماشین آلات مورد نظر حتما اطمینان حاصل کنید که دستگاه انتخابی شما از این تنظیمات برخوردار است و می توان قبل از تحویل منصب آن ها را اعمال نمود. لذا حتما این موضوع را در نظر داشته باشید و آن را با فروشنده ماشین آلات در میان بگذارید.

8. میزان اهمیت مجموعه Ethernet  و ادغام سخت افزار ها برای کسب و کار شما

خیلی از ماشین آلات از گزینه Ethernet برخوردار هستند که به کمک آن می توان نظارت بر عملکرد دستگاه را به چندین نفر سپرد. همچنین به کمک این قابلیت می توان اطلاعات مربوط به گزارشات بر پایه معیارهای مشخصی که شما در حال آزمون آن ها می باشید را ارسال نمود.

عملکرد سیستم در صورت ادغام نرم افزار و سخت افزار کاملا نرم می باشد و شما به خوبی قادر به دسترسی به اطلاعات تولید خواهید بود. شما بایستی برای هر پروژه مربوط به یک دستگاه مشخص دارای برنامه ای جداگانه باشید.

حتی در صورتی که بنا به دلایل حفاظتی مایل به کمک گرفتن از تکنسین های فنی بیرون از سازمان نیستید با استفاده از سخت افزار ادغامی می توان نتایج مورد نظر را حاصل نمود.

به کمک سخت افزار ادغامی می توان مشکلات احتمالی را رفع نمود و شما به خوبی نیاز بخش های مختلف دستگاه به تعمیر را در صورت نیاز متوجه خواهید شد.

در واقع این دستگاه های انتخابی شما هستند که بسته بندی کالاها، کسب رضایت مشتریان و رونق بخشی به کسب و کار شما را در پی خواهند داشت. لذا شما بایستی در انتخاب ماشین آلات بسته بندی به غیر از نیازهای فعلی کسب و کار خود حتما وسعت پیدا کردن کار خود در آینده را نیز در نظر داشته باشید.

رعایت موارد فوق به شما کمک خواهد نمود تا با انتخاب ماشین آلات بسته بندی مناسب کسب و کار موفقی را تجربه کنید.

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب