معرفی انواع بالابر مواد غذایی

معرفی انواع دستگاه بالابر مواد غذایی

1 دیدگاه
4/5 - (5 امتیاز)

انواع بالابر مواد غذایی

یکی از دستگاه های مورد استفاده در زمینه صنایع بسته بندی و صنایع غذایی و کارخانجات تولید مواد غذایی، دستگاه بالابر مواد غذایی می باشد که به کمک آن مواد اولیه و محصولات غذایی جابجا می شوند. بالابرها به نوعی از ملزومات بسته بندی به شمار می آیند. بالابر مواد غذایی در انواع مختلفی قابل تهیه می باشد که در ادامه با هر یک از آن ها آشنا خواهیم شد. با پاشا صنعت البرز همراه باشید!

بالابر مواد غذایی

بالابر مواد پودری

از این نوع بالابر در طرح های حلزونی به منظور حمل مواد غذایی به درون مخازن و ظروف دستگاه بسته بندی پودری به کار برده می شود. نمونه ای از این بالابرها نیز جهت افزودن نمک به مخازن دستگاه های مخصوص بو دادن و برشته کرده و تفت دادن خشکبار مورد استفاده قرار می گیرند و نمونه ای دیگر نیز به منظور بالا یا پایین آوردن مواد پودری در انواع مواد شیمیایی و دارویی کاربرد خواهد داشت.

بالابر مواد پودری

بیشتر بخوانید : دستگاه میکسر پودر چیست؟

بالابر میوه جات

از این نوع بالابر به منظور انتقال حبوبات و خشکبار و میوه جات استفاده می شود. این بالابرها از جنس تمام استیل می باشد و برای انتقال محصولات با ظرفیت حدود 3000 کیلوگرم در ساعت از ظروف سبدی بهره برده اند. این دستگاه دارای عملکردی به صورت اتوماتیک می باشد و برای کار کردن به برق مصرفی سه فاز نیاز خواهد داشت. ادوات برقی این دستگاه باعث قطع و وصل شدن خودکار این دستگاه می گردند.

بالابر مواد گرانولی

به کمک این دستگاه مواد گرانولی به درون مخزن دستگاه های مخصوص بسته بندی توزینی و حجمی مواد منتقل می گردد. نمونه ای از این بالابرها جهت انتقال محصولات غذایی گرانولی به درون دستگاه‌های کیسه پرکن و سیستم‌های توزین و دستگاه آسیاب مخصوص کوبش دانه‌های ادویه‌جات به کار برده می شوند. نوع دیگری از این بالابرها نیز خشکبار را به درون مخازن دستگاه های بو دادن و برشته کردن و تفت دادن خشکبار انتقال خواهد داد.

نمونه ای از بالابر خطوط مواد غذایی نیز در زمینه انتقال انواع محصولات گرانولی دارویی، شیمیایی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. از دستگاه پرکن گرانولی جهت پرکردن انواع گوناگونی از مواد گرانولی استفاده می شود. از بین مواد گرانولی مختلف می توان به دانه گیاهی، نمک، پودر چای، دانه های قهوه، آب نبات های تکه ای، میوه های خشک، قطعات پاستا کوچک، مواد خوراکی و تنقلات، مواد غذایی حیوانات خانگی و مواد غذایی خشک مخلوط اشاره نمود.

بالابر مواد گرانولي

بالابر های پله ای

نمونه دیگری از بالابرهای مواد غذایی بالابرهای پله ای یا پله دار می باشند که در زمینه حمل و نقل و انتقال محصولات مواد خوراکی در خطوط تولید به کار برده می شوند. این دستگاه دارای عملکردی تمام اتوماتیک می باشد و به منظور انتقال مواد اولیه و یا محصولات به بخش های مختلف از نوارهای نقاله برخوردار است.

این دستگاه همچنین مجهز به بخش های دیگری چون مخازن ذخیره سازی مواد اولیه ، سیستم لرزانده یا Vibrator برای میزان کردن و کنترل سطح مواد اولیه ، سیستم انتقال دهنده از نوار نقاله می باشند.

اهمیت بهداشت در رابطه با نوارهای نقاله مواد غذایی موضوعی بسیار واجب و مهم می باشد و نیاز است که در ساخت آن ها از جنس های قابل شستشو و تمیزکاری استفاده شده باشد.

در ساخت نوار نقاله های دستگاه های بالابر پله دار از جنس های گوناگون پی وی سی و پلی آمید استفاده می شود که به دلیل برخوداری از بهداشت کامل، در خطوط گوناگون تولید مواد غذایی خشک بسیار کاربردی است.

بالابر پله اي

قیمت انواع دستگاه های بالابر مواد غذایی

در تعیین قیمت دستگاه های بالابر مشخصات مختلفی چون مشخصات فنی دستگاه و اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن آن، ظرفیت و سرعت کار دستگاه و نوع کاربرد آن در انتقال مواد پودری، مواد گرانولی یا دیگر محصولات غذایی دخیل می باشند.

از این رو با توجه به تفاوت قیمت میان دستگاه ها، توصیه می شود به منظور اطلاع از طریقه عملکرد دستگاه و اطلاعات فنی مورد نیاز با کارشناسان پاشا صنعت البرز در ارتباط باشید.

برچسب ها :
بلندرپرکنمیکسر

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب