خط تولید نوشابه و دلستر

راهنمای جامع راه اندازی خط تولید نوشابه و دلستر

بدون دیدگاه
4.8/5 - (21 امتیاز)

در حال حاضر دستگاه پرکن نوشابه و دوغ (محصولات گاز دار) توسط پاشا صنعت تولید نمی شوند. لطفا در این خصوص تماس حاصل نفرمایید.

قبلا در رابطه با نحوه راه اندازی خط تولید آب معدنی به عنوان یکی از مایعات رقیق صحبت کردیم. در این مطلب به معرفی مراحل خط تولید دیگر مایعات رقیق نظیر نوشابه، دلستر و دیگر نوشیدنی های گازدار می پردازیم و دستگاه های بسته این حوزه را مورد بررسی قرار میدهیم. با پاشا صنعت البرز همراه باشید.

به عنوان تولید کننده نوشیدنی های گازدار یکی از چالش هایی که شما با آن مواجه هستید جلوگیری از آلودگی در فرآیند تولید نوشیدنی شما و در نهایت محصول است. میکروارگانیسم های ناشناخته می توانند نه تنها طعم نوشیدنی ها را خراب کنند، بلکه باعث بیماری نیز شوند.

نوشیدنی های گازدار شامل تمام نوشیدنی هایی است که از آب و یا آب معدنی، شکر، عطر و اسانس بدست می آید و معمولا حاوی دی اکسید کربن هستند. سایر محصولات نوشیدنی مانند آب طعم دهنده، نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های انرژی و چای یخ از روند تولید مشابه استفاده می کنند.

در حالیکه فرایندهای تولید در خط تولید نوشیدنی های گازدار  بر اساس نوع و کاربرد محصول متفاوت هستند، فرایند کلی تولید محصول یکسان است.

شما به عنوان صاحب یک کارخانه یا خط تولید نوشیدنی گازدار، باید مطمئن شوید که تجهیزات مناسب دارید. تولید نوشیدنی هایی مانند نوشابه یک فرایند دقیق است که شامل تزریق آب با تعدادی از مواد تشکیل دهنده مانند شکر، اسانس و حتی دی اکسید کربن برای کربناته کردن نوشیدنی ها است. در خط تولید نوشیدنی های گازدار همچنین نیاز است که محصول نهایی به درستی بسته بندی شود.

در خط تولید نوشابه، دلستر و دیگر نوشیدنی های گازدار نیاز به طی چند گام می باشد که در ادامه به بررسی هر مرحله خواهیم پرداخت.

مرحله اول : شفاف سازی شربت شکر

مخلوطی از قند، طعم دهنده ها، اسانس ها و آب، شربت نامیده می شود. شفافیت شربت ذرات و بلورهای شربت شما را حفظ خواهد کرد.

مرحله دوم :  تثبیت میکروبی آب

آب بیشترین میزان نوشیدنی شما را تامین می کند و نیاز به امنیت دارد. فاز پیش تصفیه در فرآیند شما مهمترین نقش را ایفا می کند: محافظت از فیلتر نهایی، اطمینان از عمر طولانی و اقتصاد خوب قطار فیلتر و کاهش زباله اولیه. فیلتر نهایی، میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها، قالب ها، مخمر ها و پروتئوا را حذف می کند تا کیفیت آب مورد نیاز را به دست آورد.

تصفیه آب مرحله مهمی در فرآیند تولید نوشیدنی های گازدار است تا اطمینان حاصل شود که آب مورد استفاده برای ساختن نوشیدنی ها پاک باشد و به استانداردهای کنترل کیفیت از پیش تعیین شده برسد. تولیدکنندگان از تجهیزات فیلتر کردن برای فیلتر کردن آب استفاده می کنند و آزمایش می کنند که درصد خلوص نوشیدنی با درصد خلوص اعلام شده هماهنگ باشد. سپس آب به مخازنی از جنس فولاد ضدزنگ وارد می شود که در آن  آب با مواد دیگر مخلوط می شود تا نوشیدنی با طعم های مختلف حاصل شود. علاوه بر این، با افزودن دی اکسید کربن به مخلوط های حاصل از مرحله قبل و خنک سازی در سردخانه با پایه آمونیاک ، به محصول نهایی که همان نوشیدنی گازدار است تبدیل می شود.

مرحله سوم : کربناته در خط تولید نوشیدنی های گازدار

کربناته قدم اضافه کردن دی اکسید کربن به یک نوشیدنی است. کربن دی اکسیدی که به نوشیدنی شما تزریق می شود باید از ذرات و میکروارگانیسم ها آزاد باشد. نوشیدنی های غیر گازدار شامل مرحله کربن سازی نیستند.

مرحله چهارم : دمنده بطری و شستشو دهنده بطری

قبل از شکل دادن به بطری نهایی هوایی که در دمنده بطری استفاده می شود  تا پری فرم موجود را به بطری نهایی تبدیل کند باید بدون آلاینده باشد؛ تصفیه بطری ها تضمین می کند که یک بطری با زغال سنگ کم تولید می شود.

درست همانطور که هوای مورد استفاده در دمنده بطری باید عاری از آلاینده ها باشد، آب استفاده شده برای شستشو بطری ها نیز باید عاری از آلاینده ها باشد؛ فیلتر کردن بطری ها قبل از پر کردن کیفیت آن ها را بهتر می کند. ظرفیت ایمن و قابل اطمینان برای حفظ کیفیت و انطباق نوشیدنی شما ضروری است. در خط تولید نوشیدنی های گازدار نیاز که از یک دستگاه بلوملدینگ(باد کن) استفاده کنند تا پری فرم موجود را به بطری نهایی قابل استفاده، تبدیل کنند.

همچنین از شستشو دهنده بطری استفاده می شود تا بطری ها عاری از هر آلاینده ای باشد.

دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک

مرحله پنجم : پرکن بطری ها با دستگاه های پرکن مایعات

فیلتر کردن گاز نیز می تواند در طول فرایند پر کردن نوشیدنی های گازدار استفاده شود. برای امکان بخشیدن به پر کردن بطری ها، کاسه پرکننده باید تحت فشار قرار گیرد و گاز مورد استفاده باید از نظر میکروبیولوژیکی پایدار باشد.

از دستگاه پرکن مایعات برای پر کردن بطری ها به طور خودکار استفاده می شود. تجهیزات پر کردن معمولا در یک اتاق جداگانه واقع شده اند تا از بقیه ماشین آلات کارخانه کاملا جدا باشند.( برای کاهش احتمال آلودگی) این تجهیزات به طور کامل اتوماتیک است و تولید کنندگان تنها برای اطمینان از اینکه سیستم درست کار می کند، حداقل پرسنل را به این کار اختصاص می دهند. ماشین آلات پرکن همچنین می توانند شامل سیستم های اتوماتیک بسته بندی باشند که کلاهک های بطری را روی بطری های نوشیدنی نصب می کنند.

بیشتر بدانید : انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق و غلیظ

مرحله ششم : نوار نقاله و قسمت بسته بندی

سیستم نوار نقاله تمام مراحل تولید را به هم متصل می کند و محصول را از یک قسمت از خط تولید به قسمتی دیگر منتقل می کند و در آخر برای حمل به قسمت بسته بندی انتقال پیدا می کند. بسته بندی با استفاده از دستگاه شیرینگ پک به صورت اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک قابل انجام است.

بیشتر بدانید : معرفی انواع دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

مشاوره در راه اندازی خط تولید نوشابه ، دلستر و دیگر نوشیدنی های گازدار

در صورتیکه نیاز به راه اندازی خط تولید نوشیدنی های گاز دار مثل نوشابه و دلستر و … را دارید، میتوانید به ما در تماس باشید. کارشناسان پاشا صنعت البرز به شما در طراحی و ساخت انواع دستگاه پرکن مایعات و شیرینگ پک راهنمایی های لازم را خواهند کرد.

برچسب ها :
پرکنخط تولیدشیرینگ

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب