تفاوت دستگاه استرچ پالت و شیرینگ پک

تفاوت دستگاه استرچ پالت با دستگاه شیرینگ پک

بدون دیدگاه
5/5 - (12 امتیاز)

از دستگاه استرچ پالت برای بسته بندی استفاده کنیم یا از شیرینگ پک؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افرادی که قصد تهیه دستگاه های بسته بندی را دارند به خود مشغول میکند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب هرکدوم از دستگاه های استرچ پالت و شیرینگ پک میپردازیم. با پاشا صنعت البرز همراه باشید.

دستگاه استرچ پالت چیست؟

دستگاه استرچ پالت
دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت در زمینه بسته بندی کالاها و تولیدات کارخانجات مورد استفاده قرار گرفته و به کمک آن می توان انواع نوار مخصوص استرچ را بر روی محصولات متنوع کشید. دستگاه استرچ پالت بیشتر در کارخانه ها و کارگاه هایی با خط تولید شلوغ که محصولات به مراقبت ویژه ای نیاز دارند به کار برده می شود.

شیرینگ و بسته بندی پالت ها در اندازه و سایزهای مختلف، در بیشتر کارخانه های تولیدی محصولات گوناگون علی الخصوص محصولات غذایی موضوع بسیار مهم خواهد بود؛ چرا که احتمال آسیب دیدن محصولات به هنگام جابجایی بسیار زیاد می باشد، به منظور جلوگیری از صدمه دیدن محصولات در مقابل ضربات احتمالی بسته بندی با استرچ پالت نیز بهترین گزینه خواهد بود.

دستگاه شیرینگ پک چیست؟

شیرینگ پک دوخت از بغل
دستگاه شیرینگ پک

شیرینگ کلمه ای لاتین به معنای کوچک شدن و جمع شدن می باشد و کلمه پک یا پکینگ نیز به معنای بسته بندی است. دستگاه شیرینگ پک در واقع دستگاهی است که به کمک آن محصولات بسته بندی می شوند. در این بسته بندی محصولات با لایه ای نازک از پلاستیک یا نایلون شیرینگ که کاملا شفاف می باشد پوشیده می شوند. این کار علاوه بر بسته بندی چندین محصول و نیز نگهداری از آن ها، باعث می شود تا عواملی نظیر آب و گرد خاک نیز از بیرون به این محصولات آسیبی نرسانند. دستگاه شیرینگ پک به منظور بسته بندی محصولات گوناگونی چون قوطی ، بطری ها و انواع کنسرو جات و بسیاری دیگر از محصولات به کار برده می شود.

تفاوت استرچ پالت و شرینک پک

  1. دستگاه شیرینگ پک از تونلی حرارتی برخوردار است که درون کوره به کمک حرارت، کالا را نایلون پیچی خواهد نمود این در حالی است که استرچ پالت برای این کار نیازی به تونل حرارتی نخواهد داشت.
  2. به طور معمول برای بسته بندی محصولاتی که از شکل بسته بندی خاصی برخوردار نیستند از استرچ پیچی استفاده می شود اما محصولاتی که بسته بندی ابتدایی دارند با شرینگ پک بسته بندی می گردند.  
  3. محصولات قرار گرفته بر روی پالت و با ابعاد بزرگ نیز معمولا مورد استرچ پیچی قرار می گیرند. اما در دستگاه های شیرینگ پک شما حتی بسته های کوچک را نیز به راحتی قادر به شیرینگ پیچی کردن می باشد.
  4. از دیگر مواردی که می توان به عنوان تفاوت شیرینگ پک و استرچ پالت نام برد جنبه زیباسازی و تبلیغاتی محصول در شیرینگ پک می باشد که استرچ تقریبا از آن بی بهره می باشد.
  5. کیفیت شفافیت بسته بندی محصولات در استرچ پالت در مقایسه با شیرینگ پک حرارتی پایین تر می باشد.

تنوع شکل محصولات و نیز استقبال واحدهای تولیدی باعث شده که بیشتر تولیدکنندگان برای اشکال مختلف محصول مانند لوله ، سیم و کابل ، کویل و … روش بسته بندی استرچ را انتخاب نمایند. این موضوع زمینه ساز طراحی و ساخت دستگاه استرچ حلقوی ( مخصوص محصولات حلقه ای و کویل شکل ) و دستگاه استرچ افقی مخصوص محصولات با طول زیاد (دیوار کوب ، ساندویچ پنل و…) شد.

برچسب ها :
استرچشیرینگ

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب