دستگاه پرکن گرانولی

آشنایی با انواع دستگاه‌ پرکن گرانولی

بدون دیدگاه
5/5 - (3 امتیاز)

یکی از کاربردی ترین دستگاه های بسته بندی، دستگاه پرکن گرانولی می باشد که از آن ها به منظور پر کردن انواع مختلف مواد گرانولی استفاده می شود. از بین مواد گرانولی می توان به مواردی چون گرانیت، پودر، دانه گیاهی، نمک، پودر چای، دانه های قهوه، آب نبات های تکه ای، میوه های خشک، قطعات پاستا کوچک، مواد خوراکی و تنقلات، مواد غذایی حیوانات خانگی و مواد غذایی خشک مخلوط اشاره نمود. این نوع از دستگاه های پرکن به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می گردند. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه ها با ما همراه باشید.

برای آگاهی بیشتر:  معرفی انواع دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن گرانولی

دستگاه پرکن گرانول اتوماتیک

این دستگاه به صورت اتوماسیون خطی می باشد و در صنایع بسته بندی در دو نوع چند سر و تک سر قابل مشاهده است و برای انواع گرانول‌های روان و غیر روان مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد دستگاه های پرکن گرانولی با بهره گیری از فناوری های روز انجام شده و طراحی و ساخت آن نیز در مشخصات مختلف صورت می گیرد.

دستگاه های اندازه گیری ظروف پرشونده یا container ها برای حجم های گوناگون به راحتی و خیلی سریع قابل تغییر می باشند و از این رو حداقل قطعات اندازه گیری شده، تغییر سریع و حداقل زمان کم بهترین عملکرد را از خود نشان خواهند داد. این دستگاه همچنین در کنار قدرت و توانایی های خود دارای کاربری بسیار راحتی می باشد و اپراتور در زمان کار با آن به مشکل برنمی خورد.

به منظور افزایش کیفیت کار این دستگاه مجهز به یک ویبراتور اختیار می باشد که به کمک آن به راحتی در ظروف گرانول ها فشرده خواهند شد. دستگاه پرکن گرانولی اتوماتیک دارای ظرفیتی در محدوده 100 تا 2000 گرم می باشد و توان مصرفی آن نیز به 8 کیلو وات می رسد.

بیشتر بدانید : آشنایی با عملکر دستگاه بسته بندی حجمی

دستگاه پرکن گرانول نیمه اتوماتیک

دستگاه های پرکن گرانولی نیمه اتوماتیک، قابل استفاده برای انواع گرانول‌های روان، مثل مواد شیمیایی، دانه های غذایی، پالس، تخم و دانه های گیاهان، نمک، شکر(در صنایع غذایی) و مواد ضد آفت کشاورزی می باشد و می توان آن را در دو نوع تک سر و چند سر یافت.

تجهزاتی چون خط جداکننده پرکن ظرف یا  container، ورود یا تغذیه ظروف خودکار به تسمه نقاله، پر کن هوشمند (فعال شدن پرکننده تنها در صورت وجود ظرف و تنها یک بار برای هر ظرف صورت خواهد گرفت) را می توان به صورت اختیاری به دستگاه افزود.

دستگاه های پرکن گرانولی نیمه اتوماتیک دارای ظرفیت پر کردن بین 100 تا 500 گرم می‌باشند و برق مورد آن نیاز آن نیز بین 220 ولت تا 440 ولت متغیر خواهد بود.

نحوه کارکرد دستگاه پرکن گرانولی

دستگاه پرکن گرانولی دارای سیستم کنترل پرکردن و ریزش مواد در دو سرعت مختلف می باشد، در واقع برای تغذیه خطی از سرعت دوگانه بهره می برد. این دستگاه سیستم PLC و نمایشگر لمسی کنترل شده و به صورت نرم افزاری کالیبراسیون یا تنظیم و متعادل سازی می گردد.

این دستگاه مجهز به دو سری از سنسورهای دیجیتال می باشد و از این رو از دقت بیشتری برخورداری است و مانع از فشرده‌سازی بیش از حد مواد در ظرف پرشونده خواهد شد. شمارنده این دستگاه به خوبی قادر به شمارش تعداد کیسه های پر شده خواهد بود و برای پر کردن کیسه ها از قبل وزن دلخواه را تنظیم می نماید. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به افزودن تسمه نقاله جهت سهولت انتقال کیسه ها و ظروف پرشده از مواد گرانولی اشاره نمود.

قیمت دستگاه پرکن گرانولی

در قیمت نهایی یک دستگاه پرکن گرانولی عواملی چون مشخصات فنی دستگاه و اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن آن، ظرفیت و سرعت کار دستگاه و تعداد سر مخروطی دستگاه، تک سر یا چند سر بودن دستگاه پرکن گرانولی تاثیرگذار می باشند.

شرکت پاشا صنعت البرز ارائه کننده انواع دستگاه های پرکن با قیمت های متنوع می باشد. از این رو شما به آسانی بسته به نیاز و بودجه خود قادر به انتخاب دستگاهی مناسب از بین محصولات این کمپانی خواهید بود. در سایت پاشا صنعت البرز نیز قیمت و کارکرد دستگاه های مختلف و اطلاعات فنی مورد نیاز هر یک آورده شده است که شما می توانید پیش از خرید از آن ها مطلع گردید.

برچسب ها :
پرکنخط تولید بسته بندی

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب