استرچ پالت اتوماتیک

خرید استرچ پالت اتوماتیک

بدون دیدگاه
5/5 - (2 امتیاز)

معرفی دستگاه استرچ پالت اتوماتیک

همانطور که قبلا گفته شد، دستگاه استرچ پالت یکی از پرکاربردترین دستگاه های صنعت بسته بندی می باشد که در مدل های مختلفی نظیر استرچ مرغک دار، استرچ پالت صفحه گردان، استرچ پالت فرودگاهی و … می باشد. مکانیزم و عملکرد دستگاه استرچ پالت به دو صورت اتوماتیک و دستی می باشد.

در این مطلب به معرفی استرچ پالت اتوماتیک میپردازیم. عملکرد دستگاه استرچ پالت اتوماتیک به صورت کاملا خودکار می باشد. یعنی فرآیند چسبیدن فیلم استرچ (نایلون استرچ) به محصولات و همچنین بریدن این فیلم بعد از تکمیل فرآیند استرچ پیچی به صورت کاملا خودکار توسط دستگاه استرچ انجام میگیرد. فقط کافیست محصولات را بر روی صفحه مربوط قرداده شوند.

استرچ کردن محصولات به کمک فیلم استرچ و دستگاه استرچ پالت اتوماتیک

مزایای استفاده از استرچ پالت اتوماتیک

حفظ ایمنی بیشتر محصولات در جابجایی و حمل و نقل، کاهش میزان فضای اشغال شده توسط محصولات، منظم تر کردن محیط کار، راحتی حمل و نقل از مهمترین مزایای دستگاه استرچ پالت اتوماتیک می باشد. همچنین استرچ کردن محصولات از نفوذ هرگونه رطوبت به داخل محصول جلوگیری میکند. ضمن اینکه این نوع بسته بندی محافظ خوبی برای اشعه خورشید می باشد.

استرچ پالت اتوماتیک تولیدی شرکت کره ای DSI می باشد که دارای سیستم کنترل PLC با یکی از معتبر ترین برند های موجود در بازار یعنی SIEMENS می باشد. این دستگاه با استفاده از 3 سیستم کنترل سرعت موتور با برند تله مکانیک آلمان که از نوع مبدل فرکانس هستند می تواند سرعت چرخش صفحه دوار ، سرعت حرکت عمودی رول لفاف و سیستم مدرن pre stretch pallet  (کشش اولیه )را کنترل کند.

از استرچ پالت اتوماتیک جهت بسته بندی انواع بطری های نوشابه، آب معدنی، سنگ، چوب های MDF و در اندازه های مختلف پالت استفاده می شود.

معرفی سیستم استرچ پالت

به کمک سیستم استرچ پالت میتوان در مصرف فیلم استرچ (نایلون استرچ) تا چهار برابر صرفه جویی کرد که این مزیت بسیار مناسبی برای تولید کننده ها به شمار می آید. و یکی از دلایلی است که اغلب تولید کنندگان از دستگاه شیرینگ پالت به استرچ پالت اتوماتیک روی آورده اند.

کارتریج فیلم استرچ به آرامی و با همراهی با سیستم انتفال به وسیله زنجیر حرکت میکند.

علاوه بر این صفحه گردان نیز جهت چرخش با ثبات به محرک زنجیری مجهز گردیده و سرعت آن هنگام کار قابلیت تنظیم دارد.

چنانچه قصد جابجایی دستگاه را داشته باشید، میتوانید با جدا کردن کارتریج فیلم ستون دستگاه را به پایین بخوابانید. که در وقت صرفه جویی زیادی می کند.

یکی از قابلیت های مهم این دستگاه، دارا بودن چشم الکترونیک است. این قابلیت باعث می شود که ارتفاع پالت به صورت خودکار تشخیص داده شود.

اسم دیگر دستگاه استرچ پالت دستگاه سلفون کش است که البته به نام های پالت لایزر و پالت استرچر نیز شناخته می شود .

کاربردهای استرچ پالت اتوماتیک ماشین سازی پاشا صنعت البرز

از دستگاه استرچ پالت اتوماتیک جهت بسته بندی انواع محصولات استفاده می شود. از بطری های آب معدنی و نوشابه و دلستر گرفته تا محصولات مختلف در صنایع غذایی، صنعت ساختمان (نظیر سنگ و سرامیک و …) ، صنعت سیم و کابل و صنعت خودرو سازی (قطعات مختلف خودرو) همگی به کمک استرچ پالت اتوماتیک قابلیت بسته بندی  و استرچ شدن را دارند.

طرز کار دستگاه استرچ پالت اتوماتیک

این دستگاه باید در سطح کاملا صالف و مسطح قرار بگیرد. سپس پالت هایی که محصولات بر روی آن ها قرار دارند به وسیله ی دستگاه لیفتراک جابجا شده و به آرامی رو سینی دستگاه استرچ پالت قرار داده می شود.

لیفتراک ماشینی است دارای یک دکل، شاخک و ملحقات که با توجه به نوع فعالیت برای ترابری، جابجایی و انبارکردن بارها در اشکال و ظرفیت‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود و متناسب با نوع کار و محیط از سوخت‌های فسیلی، گاز یا برق استفاده می‌کند. (به نقل از ویکی پدیا)

بعد از قرار گرفتن پالت بر روی دستگاه، اپراتور فیلم استرچ را جهت درگیر کردن با پالت، به یکی از پایه های پالت گره زده و سپس دکمه استارت دستگاه استرچ در حالت اتوماتیک را می زند.

حالت اتوماتیک دستگاه استرچ پالت دارای پارامترها و تنظیمات مختلفی است که برخی از مهم ترین موارد آن عبارتند :

  • تعداد پیچش فیلم استرچ در قسمت پایین و بالا
  • تعداد رفت و برگشت عمومی فیلم استرچ روی پالت
  • کنترل سیستم مکانیکی کشش فیلم

بعد از اینکه عملیات استرچ پیچ کردن محصولات موجود بر روی پالت به پایان رسید، اپراتور فیلم استرچ را جدا میکند (پاره میکند) و پالت ها به وسیله لیفتراک از روی سینی دستگاه به مکان دیگری جابجا می شوند. دستگاه در این لحظه آماده استرچ کردن پالت بعدی است.

برچسب ها :
استرچدستگاه بسته بندی پالتساخت دستگاه استرچ پالت

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب