آشنایی با نقش انواع دستگاه تاریخ زن در صنعت بسته بندی

بدون دیدگاه
5/5 - (3 امتیاز)

دستگاه تاریخ زن یا همان دستگاه قیمت زن معروف، در صنعت چاپ در نمونه های دستی و اتوماتیک موجود می باشد و از آن در شکل های گوناگون به منظور درج اطلاعات لازم بر روی محصولات در صنایع بسته بندی استفاده می شود. دستگاه های تاریخ زن از نظر کارکرد با یکدیگر متفاوت می باشند، نمونه ای از دستگاه های تاریخ زن به منظور چاپ از جوهرهای جامد و برخی از جوهرهای قابل حرارت دیدن بهره می گیرند. در ادامه به بررسی انواع دستگاه های تاریخ زن، کاربرد آن ها و مزایای هر یک خواهیم پرداخت. با پاشا صنعت البرز همراه باشید!

دستگاه تاریخ زن

دستگاه تاریخ زن همان طور که از نام آن پیداست دارای قابلیت تاریخ زنی است. برای اولین بار این دستگاه چاپ سریع جهت درج اطلاعات تولید و انقضای محصولات و به عنوان ملزومات و تجهیزات بسته بندی مورد استفاده قرار گرفت. بسته به مدل این دستگاه ها می توان با استفاده از آن ها با جوهرهای مخصوص تعداد مشخصی کاراکتر را روی سطوح مختلف چاپ کرد. البته چاپ تاریخ تنها قابلیت این دستگاه نمی باشد و در ادامه بیشتر با کاربردهای آن آشنا خواهیم شد:

دستگاه تاریخ زن

معرفی انواع دستگاه تاریخ زن

1. تاریخ زن دستی

در این دستگاه برای ثبت چاپ از دستگیره های دستی استفاده می شود. به طور معمول در این نمونه از دستگاه ها اطلاعات چاپی به صورت قالبی در زیر دستگاه قرار خواهند گرفت و بعد از قرار دادن محصول در مقابل بخش چاپ، بایستی اقدام به فشردن دستگیره دستگاه شود. بر اثر فشار و نیز حرارت یا جوهر جامد اطلاعات بر روی محصول ثبت خواهد شد.

دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک

2. تاریخ زن نیمه اتوماتیک

در این دستگاه ها به منظور چاپ پدال های الکتریکی تعبیه شده است. از این رو فشار کمتری متوجه اپراتور دستگاه خواهد شد و در نتیجه چاپ با سرعت بیشتری انجام می گردد.

دستگاه تاریخ زن اتوماتیک

3. تاریخ زن اتوماتیک

به طور معمول این نوع از تاریخ زن ها، در مرحله آخر خطوط بسته بندی نصب خواهند شد و بر روی بسته بندی اطلاعات را ثبت می نمایند. این نمونه خود به دسته رومیزی و غلطکی تقسیم می گردند.

4. تاریخ زن حرارتی

در اکثر دستگاه های جدید تاریخ زن به منظور چاپ از حرارت بهره گرفته می شود. کلیه تاریخ زن های لیزری و جوهر افشان جهت قرار دادن جوهر روی سطوح گوناگون از حرارت استفاده می کنند.

دستگاه تاریخ زن و کاربردهای آن

بیشترین استفاده از دستگاه تاریخ زن به صنعت بسته بندی برمی گردد. دستگاه تاریخ زن اطلاعات تولیدی و تاریخ انقضا، سری ساخت و … را روی محصولات چاپ خواهد نمود. در مکان هایی که بایستی اطلاعات روی دستگاه ها، دیوارها و سایر فضاها به صورت دائمی ثبت گردند نیز این دستگاه کاربردی می باشد. دستگاه های تاریخ زن در کلیه خطوط تولید علی الخصوص خطوط تولید صنایع غذایی و در راستای تکمیل پروسه بسته بندی محصولات به کار برده می شوند.

برای آگاهی بیشتر: دستگاه شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای دستگاه تاریخ زن

از مزایای بسیار دستگاه های تاریخ زن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شما می توانید بسته به نیاز خود از بین دستگاه های تاریخ زن مختلف موجود دست به انتخاب و خرید بزنید.
  • نمونه های جدید تاریخ زن عملیات چاپ را با سرعتی مطلوب بر روی کلیه سطوح اجرا خواهند نمود و در نتیجه به آسانی می توان در تمامی شرایط از دستگاه خریداری شده استفاده نمود.
  • دستگاه های تاریخ زن جدید ضمن بهره مندی از فناوری های به روز عملکردی بسیار مطلوب در زمینه مصرف انرژی و جوهر از خود نشان خواهند داد. اکثر مدل ها ضمن علاوه بر مصرف پایین برق یا باتری، گونه ای طراحی شده اند که به شکلی بهینه انواع جوهرها را مصرف می نمایند.
  • در کلیه دستگاه های تاریخ زن می توان از جوهرهایی با رنگ های مختلف بهره برد. این تنوع جوهر به شما امکان بخشیدن طراحی و شکلی خاص به محصولات خواهد داد و این فرصتی مطلوب برای خاص نمودن محصولات خود در بین محصولات رقبا می باشد.
  • در دستگاه های تاریخ زن تمام اتوماتیک قابلیت اتصال به کامپیوتر و چاپ آنلاین و خودکار نیز به چشم می خورد که بسیار کاربردی خواهد بود.

 

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب