دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک

آشنایی با عملکرد ماشین آلات پرکن

بدون دیدگاه
5/5 - (2 امتیاز)

آیا تا به حال به کاربرد دستگاه های پرکن و طریقه عملکرد آن ها فکر کرده اید؟ به نظر شما برای اولین بار چگونه فکر بسته بندی نوشیدنی های گازدار، شیر، نوشابه ها و… به ذهن انسان رسید؟

در حال حاضر در بیشتر صنعت های تولیدی در بین تجهیزات و دستگاه های بسته بندی، ماشین های پرکن بیشترین کاربرد را دارا می باشند.
به طور معمول این دستگاه ها به منظور بسته بندی مواد غذایی یا نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرند اما در بسته بندی دیگر محصولات نیز کاربردی هستند.
محصولات بسیار متفاوتی در قفسه های فروشگاه ها وجود دارد. به طور معمول برای بسته بندی اجناس فروشگاهی از کارتن، بطری یا یک کیسه پلاستیکی استفاده می شود. از این رو برای محصولات گوناگون در جامعه طبق نیاز مشتری پرکننده های مختلفی طراحی و ساخته می شوند.

قیمت دستگاه پرکن مایعات

معرفی انواع ماشین آلات پرکن

دسته بندی ماشین آلات پرکن در صنایع بسته بندی مطابق با اتوماتیک بودن دستگاه ها و مواد اولیه مورد استفاده در درون دستگاه انجام خواهد شد. به طور کلی دستگاه های پرکن به دو دسته زیر تقسیم می گردند:

  • ماشین آلات پرکن اتوماتیک
  • ماشین آلات پرکن نیمه اتوماتیک

 از طرفی دستگاه های پرکن به صورت زیر نیز در بازار موجود می باشند که در این مطلب ما بیشتر قصد داریم انواع دستگاه پرکن مایعات را مورد بررسی قرار دهیم.

  • دستگاه پرکن پودری
  • دستگاه پرکن توزینی
  • دستگاه پرکن گرانولی
  • دستگاه پرکن مایعات روتاری
  • دستگاه پرکن خطی مایعات
  • دستگاه ساشه
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ
  • دستگاه بسته بندی حجمی
  • دستگاه اسپری پرکن
  • دستگاه تیوب پرکن

دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک

ماشین آلات پرکننده های گازی

پرکننده های گازی پیرو یک استراتژی بسیار ساده کار می کنند. این نوع از دستگاه ها از پمپ های تقویت کننده ای برخوردار می باشند که به منظور ایجاد اختلاف فشارهای مورد نیاز برای پر شدن به کار برده می شوند. این تقویت کننده ها شباهت زیادی به کمپرسور گاز دارند. از بین مواد استفاده کننده از دستگاه پرکننده گازی می توان به پرکننده های دی اکسید کربن، گاز زغال سنگ و گاز طبیعی و… اشاره نمود.

دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک

ماشین آلات پرکننده های مایع

پرک کننده های مایعات را می توان به دو دسته دستگاه پرکن مایعات رقیق و دستگاه پرکن مایعات غلیظ تقسیم نمود.
طبق استراتژی موجود، پرکننده های مایع را می توان در دسته های مختلفی چون دستگاه های پر کننده معمولی، فشار و وکیوم قرار داد.

عملکرد پرکننده های معمولی مایع بر اثر جاذبه صورت می گیرد و درون آن ها مایع با توجه به وزنی که داشته به داخلی بطری های خالی سرازیر خواهد شد. با این وجود به منظور حفظ غلظت و تحمل گاز مایعات نیاز خواهد بود که شرایط خاصی فراهم گردد. بطری های شیر نمونه ای قابل توجه از این بطری ها هستند.

در پرکننده های وکیوم، محرک اصلی فشار اتمسفر خواهد بود و در واقع مایعاتی چون شربت، روغن، نوشابه و… با ویسکوزیه بالا به منظور ریخته شدن در درون ظرف با فشار همراه خواهند بود و در واقع پیرو ساختاری ساده هستند.
فشار مورد نیاز در پرکننده های مایع از فشار هوا بیشتر می باشد. این پر شدن را می توان به دو دسته مختلف پرشدن با فشار هوا برابر و پرشدن با فشار بالا تقسیم نمود. در پر شدن با فشار هوای برابر، میزان فشار مخزن مایع با فشار بطری یکسان می باشد و از این رو مایع متناسب با وزن مورد نظر به درون بطری ها ریخته خواهد شد. از طرفی در روش پر کردن با فشار بالا براساس اختلاف فشار مابین مایع و محیط پر کردن انجام می گردد.

دستگاه پرکن مایعات

ماشین آلات پرکننده چسب

در پرکننده های چسب اندازه گیری بر اساس تجزیه و تحلیل حجمی صورت گرفته و تعیین خواهد شد که برای پر شدن بسته به چه مقدار چسب نیاز است. از این شیوه در نگهداری چسب استفاده می شود و این دستگاه در مورد محصولات از جنس چسب و مایع های غلیظ کاربردی می باشد. این دستگاه برای کار کردن مجهزبه یک سیلندر و پیستون می باشد. با توجه به حجم ثابت سیلندر بر روی پیستون پر شدن حجمی این پرکننده مایع کاملا دقیق خواهد بود.

بیشتر بخوانید : دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی

قیمت ماشین آلات پرکن

در سایت پاشا صنعت البرز لیستی از انواع دستگاه های مختلف پرکن به همراه قیمت آن ها آورده شده است که شما می توانید دستگاه های مختلف نظیر دستگاه پرکن رب گوجه  را بررسی نمایید. در صورتی نیاز به راهنمای خرید نیز کافی است به مطلب مرتبط به آن مراجعه نموده و در این رابطه اطلاعات خود را افزایش دهید.

برچسب ها : پرکن

سوالی دارید؟ از کارشناسان ما بپرسید

همین حالا با شماره 09125689025 تماس بگیرید.

در بحث‌‌ پیرامون این مطلب شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

دسته بندی ها

موضوعات پیشنهادی

جدیدترین مطالب

پربازدید ترین مطالب