وظیفه بسته بندی
موضوع بسته بندی را می توان در ابعاد ملی و بین المللی، از بزرگ ترین و اصلی ترین موضوعات به شمار آورد. از این رو نمی توان از اهمیت نقش آن غافل شد. یک بسته بندی مناسب تاثیر بسیاری در افزایش سود فعالیت شما و ایجاد رقابتی تنگاتنگ میان شما و رقیبان خواهد داشت. بسته به فعالیت شما در زمینه داخلی و یا صادرات رقیبان شما نیز ممکن است از بازارهای داخلی و خارجی باشند. طی سال های گذشته اهمیت بسته بندی بر همگان روشن تر شده است و افراد برای به دست آوردن سود بیشتر و افزایش سهم بازار خود، از طراحی، گرافیک، رنگ ها و به کار بردن بسته بندی مناسب غافل نمی گردند.
بسته بندی محصولات چه کمکی به صنایع میکند؟
یک بسته بندی جذاب همانند فروشنده ای فعال خواهد بود و می تواند در زمینه بازاریابی کمک زیادی به افزایش مشتریان شما نماید. این که محصول از چه بسته بندی برخوردار باشد کاملا به مدیران تولید و بازارها بستگی خواهد داشت.
مدیران بازاریابی بایستی محصول را به گونه ای بسته بندی نمایند که مشتری با دیدن آن احساس نیاز نموده و نسبت به خرید آن از خود رغبت نشان دهد. می توان این گونه گفت که با همکاری مدیران بازاریابی و مدیران تولید می توان یک بسته بندی جذاب و بازاریابی موثر را تجربه کرد.
بیشتر بخوانید : انتخاب رنگ مناسب برای بسته بندی محصولات
طی تحقیقات صورت گرفته از سوی شرکت های بزرگ در زمینه بازاریابی و راه های پیشبرد فروش برای موفقیت در حیطه جذب مشتری و شیوه های فروش در بازارهای داخلی و خارجی موثرترین راه بسته بندی مناسب خواهد بود.
2 نکته مهم در طراحی بسته بندی مناسب
برای ارائه یک بسته بندی مطلوب برای کالایی جدید، باید موارد مختلفی را در نظر داشت. برای طراحی بسته بندی، به عنوان اولین قدم بایستی از بسته بندی یک تصویر کلی ایجاد نمود. در واقع باید مشخص نمود که هدف از بسته بندی چیست و در واقع به دنبال چه نوع بسته بندی هستیم. دومین مرحله برای طراحی بسته بندی توجه به دیگر عناصر بسته بندي ، نظیر اندازه، شکل، مواد اولیه در آن، رنگ و محل تجاري می باشد. به منظور حمایت از جایگاه و خط مشی بازاریابی کالا بایستی این عناصر به خوبی با هم هماهنگی داشته باشند. از دیگر موارد مهم در این زمینه لزوم سازگاری بسته بندی با تبلیغات، قیمت و توزیع کالا است.